چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 79370
سلامت نیوز : هر شیئی با آب حیات می یابد و حیات جسمی و روحی انسان نیز به این ماده بستگی دارد. همان گونه که اگر یک گیاه از آب محروم بماند، پژمرده می شود انسان نیز اگر به آب دسترسی نداشته باشد، طعم نابودی و مرگ را خواهد چشید. بنابراین مصرف آب کافی و خوراکی های آبدار بسیار مهم است.به طور کلی از خوراکی های آبدار می توان به عسل، میوه ها، سبزی ها و دانه ها اشاره کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ غیر از خوراکی های آبدار طبیعی، بقیه مواد غذایی فشرده یا غلیظ شده است و از طریق پختن یا تصفیه و فرآوری صنعتی، تغییر شکل داده و از حالت طبیعی خارج شده است.غذای زنده حاوی آب فراوان و غذای مرده بدون آب و یا دارای آب اندکی است. به عنوان مثال عسل حاوی ۲۰ درصد آب، شکر تصفیه شده ۳ درصد و قند تصفیه شده بدون آب است یعنی عسل یک غذای زنده و حیات بخش و به تعبیر قرآن «فیه شفاء للناس» است.

ولی شکر سفید و قند تصفیه شده یک ماده غذایی مرده و در نتیجه مضر است. خداوند در آیات مختلفی از قرآن کریم از میوه های مفیدی مانند انگور، خرما و نوشیدنی های شیرین یاد کرده است.

در این آیات بر مصرف شیرینی های طبیعی که دارای آب فراوان است، تأکید شده است. به عنوان مثال انگور ۸۱ درصد آب و عسل و خرما هر یک ۲۰ درصد آب دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha