چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
سلامت نیوز : در سه ماهه نخست سال جاری ۱۸۹ نفر بر اثر برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که آمار فوتی‌های ناشی از برق گرفتگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ از کل فوتی‌های برق گرفتگی در سه ماهه سال جاری ۱۷۶ نفر مرد و ۱۳ نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر برق گرفتگی در مدت مشابه سال قبل ۱۲۳ و تعداد زنان ۱۸ نفر (جمعاً ۱۴۱ نفر) بود.

بر اساس آمار‌های موجود در این مدت استان‌های تهران با ۴۲ فوتی، خوزستان با ۲۸ فوتی و فارس با ۱۶ فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از برق گرفتگی را داشته‌اند، همچنین در سه ماهه اول امسال آمار تلفات ناشی از برق گرفتگی به جز سه استان مذکور در باقی استان‌ها زیر ۱۰ نفر بوده است. در استان‌های خراسان جنوبی و ایلام هیچ مورد مرگ بر اثر برق گرفتگی گزارش نشده است.

یادآور می‌شود تعداد فوتی‌های برق گرفتی در خرداد امسال ۶۹ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶. ۲ درصد بیشتر شده است.

به طور متوسط هر ساله ۶۴۶ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست می‌دهند که مرد‌ها ۲ / ۹۰ درصد و زنان ۸ / ۹ درصد میانگین این مرگ‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۲ تا ۱۳۹۱) شش هزار و ۴۶۴ نفر به علت برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که سال ۱۳۸۹ با ۷۵۰ نفر دارای بیشترین آمار و سال ۱۳۸۲ با ۴۷۴ نفر دارای کمترین میزان مرگ‌های ناشی از برق گرفتگی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha