شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7938

اسید چرب‌های امگا 3 و برنامه غذایی از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری كرده و امروزه دلیل كمبود این ماده غذایی به دلیل صنعتی شدن مواد غذایی است.

دكتر كیمیاگر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی به باشگاه خبرنگاران گفت: اسیدهای چرب امگا 3 از گروه‌های اسیدهای چرب غیر اشباع هستند، به این معنی كه در بین اتم‌های كربن موجود در زنجیر اسید چرب پیوند دوگانه وجود دارد و اسیدهای چرب غیر اشباعی كه پیوند دوگانه بین سومین و چهارمین كربن وجود داشته باشد به آن اسید چرب امگا 3 گفته می‌شود و اگر این پیوند بین ششمین و هفتمین كربن باشد به آن امگا 6 گفته می‌شود.
وی افزود: هم اكنون غذای دام و طیور صنعتی شده در حالی كه دام‌ها در قدیم از علف‌ها و گیاهان طبیعی در مراتع تغذیه می‌كردند و مقدار امگا 3 در مواد غذایی حاصل از این دام‌ها مثل گوشت و تخم‌مرغ خیلی زیاد بود ولی امروزه این مقدار بسیار كم شده است.
كیمیاگر خاطر نشان كرد: یكی از دلایل دیگر مصرف اسیدهای چرب امگا 3 توانایی این روغن‌ها برای جلوگیری از لخته شدن خون در عروق و روان شدن خون است.
وی تصریح كرد: گرفتگی عروق در اثر تغذیه نامناسب و استفاده از چربی‌های جامد نباتی است كه موجب انعقاد خون می‌شود.
این متخصص تغذیه تاكید كرد: امگا 3 در ماهی، مغز گردو، روغن كانولا و مقدار كمی هم در دانه سویا وجود دارد و مصرف آن علاوه بر كاهش ابتلا به حمله‌های قلبی، در تكامل طبیعی مغز و شبكیه چشم نیز مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha