سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت گذاری دارو توسط وزارت بهداشت انجام می شود، اظهار کرد: داروخانه ها حق افزایش خودسرانه قیمت دارو را ندارند.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با پانا، درخصوص افزایش مختلف قیمت دارو در داروخانه ها، گفت: افزایش قیمت داروها مصوب وزارت بهداشت و درمان است و داروخانه ها حق دخالت در افزایش قیمت داروها ندارند.

نماینده دامغان در مجلس شورای با بیان اینکه بیماران با چالش های تامین دارو در داروخانه ها روبرو هستند، تصریح کرد: کمبودهای دارویی همچنان وجود دارد و هنوز برطرف نشده و امیدواریم با مشکلی در این زمینه روبرو نشویم.
 
وی با بیان اینکه معضلات کمبود دارو و گرانی دارو بیماران را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، افزود: بی ‌توجهی به بحث دارو خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد، نبود نظارت در این امر ممکن است دارو را با چالش های بیشتری روبرو کند ضمن اینکه برخی سودجویان نیز از این فرصت برای بهره بری منافع شخصی از موقعیت استفاده می کنند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دارو از اقلام مهمی است که باید در هزینه‌ ها و تجویز و تحویل آن دقت‌ نظر کافی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: بنابراین برای جلوگیری از تخلفات داروخانه‌ ها باید نظارت درستی بر عمکرد آنها صورت گیرد.
 
این نماینده مجلس ضمن تأکید مجدد بر اینکه داروخانه ‌ها موظف هستند تا دارو را با قیمت مناسب در اختیار بیماران قرار دهند، گفت: احتکار دارو به منظور افزایش قیمت آن، از جمله تخلفات مهم داروخانه هاست که وزارت بهداشت و درمان باید با این موراد برخورد کند. همچنین گزارشات مردمی که به مجلس می‌ رسد حاکی از این است که برخی از داروخانه ‌ها از ارایه خدمات به بیماران کوتاهی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بی نشان ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام شخصی به نام ............ مدتی است که تو کار قاچاغ داروهای غیر مجاز از جمله متادون و داروهای سقط جنین و ... میباشد و به راحتی این کار را انجام میدهد،و بساری از داروهارا در ابار زخیره کارده و در موقع کمبود به چندین برابر قیمت میفروشد به نوعی احتکار کرده و از نیاز بیماران بد بخت سواستفاده مینماید و از این طریق سرمایه ای بالای 600میلیون کاسب شده است و احتمال این هم هست که تو کار مواد مخدر صنعتی هم باشد ولی درست نمیدانم. در چندین دارو خانه در حال فعالیت مخفیانه میباشد که حتی خود داروخانه از اقدامات این شخص مطلع نیست.اطلاع دادم تا جلوی اینجور افرادسود جو گرفته شود تا از نیاز مردم سواستفاده نکنند.و خواهشا از این اطلاعی که دادم خبردارشون نکنید و نام من گم نام بماند ممنون از تلاش 24 ساعتیتان خدا حفظتان کند....