سلامت نیوز : عباس حاجی آخوندی با اشاره به آغاز فرآیند سریع، منطقی و حمایتی آزادسازی داروهای باقیمانده در گمرک، گفت: بر اساس این فرآیند شرکتهایی که در گمرک دارو دارند تعهدشان مبنی بر تسویه حساب در طی مهلت معین با بانک را با سازمان غذا و دارو ارائه می دهند و سازمان غذا و دارو نیز با تضمین انجام شده این تعهد گمرک، مشکل ترخیص داروها را به فوریت برطرف می سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی همکاری سازندۀ بانک مرکزی و گمرک را در این فرآیند مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: شرکت هایی که به فوریت برای استفاده از این فرآیند ایجاد شده بهره‌گیری نکنند مسئولیت عواقب ماندگاری غیرموجه داروهایشان در گمرک به عهده خودشان است.

حاجی آخوندی ادامه داد: برای پایش و نظارت این کار، ستادی در سازمان غذا و دارو تشکیل شده و آمادۀ ارائه هرگونه همکاری با این شرکت هاست.

وی افزود: سازمان غذا و دارو در مورد برخی از داروها که بدون مجوز وارد شده و کمبود آن در کشور وجود ندارد و موجب ایجاد اخلال در نظام تولید داخل می شود، مسئولیت و ضمانتی به عهده نخواهد گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو بار دیگر از شرکت های دارویی دعوت کرد با مراجعه به سازمان غذا و دارو از فرصت ایجاد شده برای ترخیص داروها از گمرک استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha