سلامت نیوز : معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور گفت: از ابتدای سال تاکنون، طبق قانون بودجه 500 میلیارد تومان یارانه دارو و 500 میلیارد تومان یارانه کالای اساسی پرداخت شده است.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با فارس در مورد اینکه گفته می‌شود ترخیص دارو و کالاهای اساسی در گمرکات معطل پرداخت تفاوت ارز 1226 و 2470 تومان است و معاونت برنامه‌ریزی آن را پرداخت نکرده، گفت: براساس قانون بودجه 92 در سال جاری مبلغ 7 هزار میلیارد تومان یارانه دارو و کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 500 میلیارد تومان یارانه به وزارت بهداشت و درمان برای تفاوت ارز دارو پرداخت شده است و این پرداختی علاوه بر یارانه دارویی است که به صورت عادی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت می‌شود که آن هم طبق روال انجام شده است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: علاوه بر یارانه دارویی بیماران خاص مبلغ 500 میلیارد تومان برای یارانه دارو به وزارت بهداشت پرداخت شده و همچنین پرداخت‌های جدید به زودی ادامه پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: آنچه گفتیم و آنچه در قانون تصویب شده به طور کامل انجام خواهد شد تا لطمه‌ای به کار وارد نشود. قرار است تا آخر سال 420 میلیارد تومان یارانه داروهای خاص و صعب‌العلاج پرداخت شود که طبق روال این کار در حال انجام است.

ممبینی تأکید کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از 100 میلیارد تومان یارانه داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج به وزارت بهداشت بابت تفاوت 1800 تومانی نرخ ارز مرجع و مبادله پرداخت شده است و پرداخت‌ها برای مرداد ماه هم به زودی انجام می‌شود و هیچ نگرانی ندارد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از بانک مرکزی، گمرک و دست‌اندرکاران دارو و کالای اساسی خواست با تمهیدات لازم نسبت به ترخیص دارو و کالای اساسی اقدام کنند، به گفته وی پرداخت‌های معاونت برنامه‌ریزی انجام می‌شود و جای نگرانی نیست آنچه پرداخت شده، اسنادش موجود است.

ممبینی در مورد اظهرات قبادی معاون وزیر صنعت مبنی بر اینکه با وجود خرید 3.2 میلیون تن گندم از کشاورزان معاونت برنامه‌ریزی پرداختی نداشته است، گفت: اخیرا برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی 500 میلیارد تومان پرداخت شده است که البته ما مشخص نمی‌کنیم که این یارانه برای کدام کالا باشد.

ممبینی افزود: خرید تضمینی گندم به وسیله وزارت صنعت باید از محل منابع تأمین سرمایه در گردش تهیه شود ،معاونت برنامه‌ریزی فقط یارانه را پرداخت می‌کند که بابت تفاوت‌های نرخ‌ها است و معاونت مربوطه وزارت صنعت تاکنون عملکرد خوبی داشته‌اند که جای تقدیر دارد و تیم آقای قبادی به خوبی عمل کردند.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تأکید کرد: البته پرداخت 500 میلیارد تومان برای یارانه کالاهای اساسی اخیرا انجام شده و نمی‌دانم که آیا وزارت صنعت این مبلغ را از خزانه کشور دریافت کرده یا نه، اما از جانب معاونت برنامه‌ریزی این مبلغ تحت عنوان یارانه کالاهای اساسی پرداخت شده است.

ممبینی در پاسخ به این پرسش که آیا برای خرید تضمینی گندم باز هم پرداخت می‌شود، گفت: اساس خرید تضمینی گندم این است که از محل منابع اعتباری سرمایه‌ در گردش انجام شود که آن هم در قانون بودجه برای وزارت صنعت پیش‌بینی شده است ، علاوه بر آن 7 هزار میلیارد تومان در مجموع برای یارانه دارو و کالای اساسی پرداخت می‌شود و مهلت پرداخت این 7 هزار میلیارد تومان و نیز اعتبار سرمایه در گردش یک ساله است که به مرور تأمین اعتبار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha