سلامت نیوز : دانشگاه علوم پزشکی ایران طی دومین فراخوان در سال تحصیلی 93-92  به پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی پژوهشی در 9 مرکز تحقیقاتی اقدام می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این دانشگاه اعلام کرد: داوطلبان قبل از ثبت نام در سایت دانشگاه، جدول مراکز تحقیقاتی مورد قبول را با دقت مطالعه کرده، با مراکز و اساتید راهنمای مورد نظر خود تماس بگیرند تا از شرایط اختصاصی مراکز اطلاع یابند.همچنین از تمایل خود برای گذراندن دوره در حیطه پژوهشی مربوط به آن مرکز و استاد راهنمای پیشنهادی خود اطمینان حاصل کنند.

پذیرش نهایی بر اساس احراز شرایط عمومی و اختصاصی و نتیجه مصاحبه حضوری طبق آیین‌نامه دوره دکتری تخصصی پژوهشی (PhD by Research) صورت خواهد گرفت.

داوطلبان باید آیین‌نامه دکترای تخصصی پژوهشی را که در سایت معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، به دقت مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه پیوست برای ثبت نام از تاریخ اول مرداد 92 تا 23 مرداد 92 به سایت http://login.research.ac.ir  مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

دانشجوی پذیرش شده یا واحد حمایت کننده وی برای گذراندن واحدهای دوره عالی پژوهش (M phil) که در سال اول دوره برگزار می شود، موظف به پرداخت شهریه به مبلغ 10 میلیون ریال است.

دوره تحصیلی تمام‌وقت برگزار می‌شود

با توجه به اینکه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی به صورت تمام‌وقت است، داوطلبان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمانها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام، موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت کنند.

نحوه ثبت‌نام

داوطلبان برای ثبت نام ابتدا فرم ثبت نام را باید تکمیل کنند(داوطلب فقط ملزم به انتخاب یک مرکز تحقیقاتی جهت ادامه تحصیل است.) صفحاتی که نمایانگر 2 مقاله تحقیقی (Original) که منتشرشده در مجلات معتبر ایندکس شده بین المللی نوع یک (ISI-PUBMED) بعنوان نویسنده اول یا مسئول باشد باید اسکن شود.

اسکن آخرین مدرک تحصیلی، اسکن کارت ملی، اسکن صفحه اول شناسنامه (در صورت دارا بودن توضیحات صفحه آخر)، اسکن گواهی نمره زبان از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام است.

حداقل نمره قبولی در آزمون زبان به این صورت است:

·  MHLE حداقل نمره 50 (نمرات 45 تا 49 بصورت مشروط)

.MSRT و (MCHE سابق) حداقل نمره50 و یا 475 (نمرات45 تا 49 و یا 455 تا 474 بصورت مشروط)

·  TOEFL حداقل نمره 480 (شامل تافل های خارج از کشور و آزمون های تافل موسسه ETS که به دو صورت PBT و IBT و تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود.نمرات 432 تا 479 به صورت مشروط)

·  TOLIMO حداقل نمره480 (نمرات 432 لغایت 479 بصورت مشروط)(شامل تافل های خارج از کشور و آزمونهای تافل موسسه EST که به دو صورت PBT  و IBT و تحت نظر سازمان سنجش آموزش برگزار می شود.)

·  IELTS حداقل نمره 5 (مدرک آکادمیک)(نمرات 4.5 تا 4.9 بصورت مشروط)

·  MELAB حداقل نمره 70 (نمرات 63 لغایت 69 به صورت مشروط)

- از تاریخ اخذ مدرک زبان نباید بیش از دو سال گذشته باشد.

در صورت داشتن نمره زبان مشروط در آزمونهای  MHLE و MCHE متقاضی می تواند تا پایان سال اول تحصیل نسبت به ارائه مدرک با نمره قابل قبول اقدام لازم انجام شود. در غیر این صورت از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

داوطلبان باید پس از اسکن مدارک به سایت http://login.research.ac.ir مراجعه و عضویت در سامانه از طریق پر کردن فرم و ارسال آن، در خواست نام کاربری و کلمه عبور وارد سایت شده و دانشگاه محل تحصیل و استاد مورد نظر را انتخاب کنند.همچنین نوع سهمیه خود را مشخص کنند و پس از یک هفته به منظور اطمینان از دریافت مدارک و کنترل مدارک، مجدد به سایت مربوطه مراجعه و پیغام های کاربر را دریافت کنند.

پس از پایان مدت ثبت نام، اسامی افراد واجد شرایط برای شرکت در مصاحبه از طریق سایت دانشگاه اطلاع رسانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha