سلامت نیوز : رئیس اداره پاراکلینیک درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی بیش از 83 هزار نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج دارد گفت: وزیر بهداشت قول داده است تا برای انتقال پول از وزارت بهداشت به سازمان تأمین اجتماعی مشکل ذی‌حسابی نداشته باشند.

فرهاد خدایی در گفت‌وگو با فارس درباره ابلاغ تفاهم‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت قیمت داروها اظهار داشت:‌ از اواخر اردیبهشت نرخ ارز داروها از ارز مرجع به مبادلاتی تغییر کرد و این اتفاق موجب افزایش قیمت فاحش داروها شد.

وی ادامه داد: براین اساس داروهای ایرانی 70 درصد و سایر داروهای خارجی تا 3 برابر افزایش یافت و این اتفاق درحالی افتاد که در ابتدای سال تعرفه‌ها توسط وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت در حال بررسی بود افزایش قیمت دارو را 15 درصد در نظر گرفته بودند ولی با گذشته کمتر از 2 ماه از سال شاهد افزایش 200 درصدی هزینه‌های دارویی بودیم.

خدایی بیان داشت: با این افزایش‌ بی‌رویه قیمت‌ها دیگر سازمان‌های بیمه‌گر توان پرداخت هزینه‌های اعمال شده را نداشتند.

رئیس اداره پاراکلینیک درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: بر اساس قانون باید از منابع هدفمندسازی یارانه‌ها که حدود 3 هزار میلیارد تومان برآورد شده است به ارائه خدمات درمانی اختصاص یابد.

وی افزود: از 3 هزار میلیارد تومان، 400 میلیارد تومان برای بیماران تصادفی، 400 میلیارد تومان برای بیماران خاص و صعب‌العلاج، 400 میلیارد تومان برای داروهای یارانه‌ای و 1800 میلیارد تومان نیز برای مابه‌التفاوت قیمت دارو اختصاص یابد.

خدایی یادآور شد: در کل باید 2600 میلیارد تومان به حساب سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شد تا مابه‌التفاوت افزایش هزینه‌ها را پوشش دهند ولی تاکنون این پول پرداخت نشده است.

وی گفت: هزینه‌ها و درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی کاملا مشخص است و دولت موظف است که با هرگونه بار اضافی که به سازمان تحمیل می‌کند منابع‌های آن را نیز در اختیار این سازمان قرار دهد.

رئیس اداره پاراکلینیک درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: سه روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای در خصوص مابه‌التفاوت قیمت دارو منعقد شد و امروز نیز به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شد.

اختصاص 350 میلیارد تومان برای بیماران خاص تأمین اجتماعی

خدایی یادآور شد: قبل از تفاهم‌نامه منعقد شده، هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی 350 میلیارد تومان برای بیماران صعب‌العلاج و خاص اختصاص داد تا بر این اساس بیماران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی اضافه هزینه‌ برای تأمین داروهای مورد نیاز خود نداشته باشند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر نیز سازمان تأمین اجتماعی لیست پنج گروه از بیماران خاص و صعب‌العلاج را که از 25 اردیبهشت تا 17 تیر داروها را با قیمت افزایش یافته خریداری کرده‌اند به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای پرداخت مابه‌التفاوت‌ها ارسال کرده است.

خدایی تأکید کرد: وزارت بهداشت نیز از طریق سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها مابه‌التفاوت قیمت دارو را به حساب سرپرستان خانواده واریز می‌کند.

قول وزیر بهداشت برای حل مشکل ذی‌حسابی

رئیس اداره پاراکلینیک درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره مشکل ذی‌حسابی وزارت بهداشت اظهار داشت: وزیر بهداشت قول داده است تا برای انتقال پول از وزارت بهداشت به سازمان تأمین اجتماعی مشکل ذی‌حسابی نداشته باشند.

تأمین اجتماعی 83 هزار نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج دارد

وی یادآور شد: در سازمان تأمین اجتماعی 16 هزار نفر بیماری ام.اس، 4 هزار نفر بیماری تالاسمی، 17 هزار نفر بیمار هموفیلی،10 هزار نفر بیمار دیالیزی، 26 هزار نفر بیمار سرطانی و 10 هزار نفر بیمار پیوندی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha