سلامت نیوز : عضو تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با اینکه به تعداد هر تخت ICU یک مورد مرگ مغزی داریم اما برخی خانواده‌ها رضایت به پیوند نمی‌دهند اما کبد اغلب افراد مرگ مغزی قابل برداشت است.

علی جعفریان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه چند درصد افراد مرگ مغزی امکان اهدای عضو از جمله کبد را دارند اظهار داشت: کبد افرادی که به هپاتیت B و C مبتلا باشند قابل استفاده نیست و افرادی که به علت مسمومیت مرگ مغزی شده باشند و مسمومیت روی کبد اثر گذاشته باشد کبد برای پیوند قابل استفاده نیست.

به گفته استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افرادی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که روی کبد اثر منفی دارد نیز کاندیدای مناسبی برای اهدای کبد نیستند.

وی افزود: حتی افرادی که کبد چرب دارند و چربی کبد بیش از 30 تا 40 درصد است برای پیوند از کبد آنها استفاده نمی‌کنیم.

عضو تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افرادی که به دلیل تصادف کبد آنها دچار آسیب‌های جدی شده یا عفونت‌های فعال در بدن دارند نیز معمولاً از چرخه پیوند کبد خارج می‌شود.

جعفریان در پاسخ به اینکه آیا بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا فشار خون مانعی برای پیوند است گفت: این بیماری‌ها مانعی برای پیوند اعضا نیست و می‌توان گفت اغلب اعضای افراد مرگ مغزی قابل استفاده است ولی مشکل اینجاست که برخی خانواده‌ها رضایت به پیوند نمی‌دهند در حالی که به ازای یک تخت ICU در کشور یک مورد مرگ مغزی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha