چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 79418

سلامت نیوز : یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: عفونت‌های باکتریایی و قارچی موجود بر ترک‌های سطح کف پا ممکن است باعث مقاومت ترک‌ها شود بنابراین برای درمان ترک پا بهتر است ابتدا عفونت‌ها را از بین ببریم.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ترک‌های عمیق پا را حاصل خشکی زیاد پوست و در برخی مواقع اگزمای پوستی دانست و گفت: درمان‌ دیگری به جز چرب و مرطوب نگه داشتن آن در شرایط خشکی پوست وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر در عمق ترک‌های پا، عفونت‌های باکتریایی و قارچی نشت کرده باشد باعث بسته شدن ترک‌ها می‌شود و درمان و رفع ترک‌ها را به تعویق می‌اندازد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در رابطه با درمان این عارضه پوستی توصیه کرد: درمان‌های آنتی باکتریال ضد میکروبی و ضد قارچی در ترک‌های مقاوم با استفاده از پمادهای ضد التهاب، نرم‌کننده و چرب‌کننده تاثیر زیادی دارند.

احسانی بسیاری از موارد خشکی دست و پا را حالت اگزمایی پوست دانست و گفت:‌ در این موارد پوست در تماس با ماده محرک دچار حساسیت و خشکی می‌شود و در صورت پیشرفت ضایعاتی چون التهاب، خارش، ترک و ترشح را در پی دارد.

وی در رابطه با درمان اگزمای پوستی، گفت: قبل از بروز اگزمای پوستی باید از بروز آن پیشگیری کرد چرا که درمان اگزما و خشکی ناشی از آن چندان تاثیری ندارد و بهتر است قبل از پیدایش اگزما مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha