سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت ضمن اشاره به کاهش مصرف "شیر" در کشور، گفت: متاسفانه یارانه "شیر" برای نوعی از "شیر" گذاشته شده که ما اصلا آن را توصیه نمی‌کنیم.

دکتر فاطمه رخشانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، بر لزوم مراقبت از موارد مرتبط با سلامت مردم در سیاستگذاری یارانه‌ها از سوی دولتمردان تاکید کرد.

وی با انتقاد از سیاست‌های اعمال شده برای یارانه شیر در کشور، افزود: متاسفانه یارانه "شیر" برای نوعی از "شیر" گذاشته شده که ما اصلا آن را توصیه نمی‌کنیم. یارانه برای "شیر کم چرب" گذاشته نشده و گفته شده است "شیر متوسط" و این اشتباهی است که اتفاق افتاده و یارانه برای شیری می‌رود که چرب است و ما اصلا آن را توصیه نمی‌کنیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به کاهش مصرف شیر در جامعه، افزود: در تمام دنیا هم اگر یارانه‌ای روی شیر گذاشته می‌شود برای شیر کم چرب است. لازم است در ایران نیز یارانه روی شیر کم چرب گذاشته شود تا به شکل ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد. این‌ چنین مواردی، سیاست‌های غلطی است که روی سلامت تغذیه‌ای مردم تاثیر می‌گذارد.

وی درباره چگونگی توزیع شیرمدرسه در سال جاری نیز گفت: متاسفانه طرح "شیر مدرسه" در سال گذشته به دلیل بحث یارانه‌ها با مشکل مواجه شد. به نظر می‌رسد این موضوع نیازمند اقدام دولتمردان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha