پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 79442
سلامت نیوز : یک مقام مسئول در آب منطقه‌ای تهران با اعلام کاهش 360 میلیون مترمکعبی ذخایر آبی سدهای پنج‌گانه تهران گفت: به دلیل کاهش 40 درصدی بارندگی‌ها در سال آبی جاری، میزان آب ورودی به سدهای تهران به شدت افت کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ مهدی فروغی گفت: در بین 31 استان کشور تهران با توجه به شرایط نامساعد بارش‌ها و كاهش شدید ریزش‌های جوی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته با افت شدید حدود 40 درصدی حجم بارندگی مواجه شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شركت آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: جایگاه این استان از نظر میزان بارش براساس اعلام سازمان هواشناسی در سال آبی جاری در رتبه بیبست و هفتم در میان 31 استان كشور قرار دارد.

فروغی تصریح كرد: استان تهران از نظر میزان بارش‌ها در سال گذشته رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده بود، اما متاسفانه امسال با كاهش شدید نزولات جوی مواجه شده و اكنون در رتبه بیست و هفتم قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه در زمستان و تابستان سال آبی جاری بارش‌ها وضعیت مناسبی را در استان تهران نداشته است گفت: این افت بین 30 تا 40 درصد در استان تهران برآورد شده است. این مقام مسئول در آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان كرد: در حالی كه سال گذشته میزان ورودی آب به مخزن سدهای امیركبیر 14.9، لتیان 9.5، لار 13.6،‌ طالقان 11.6 و ماملو 3.4 مترمكعب بر ثانیه بوده است، ‌امسال این میزان در سدهای امیركبیر 7.7، لتیان 5.7، لار 6.3، طالقان 2.8 و ماملو 1.9 ثبت شده است كه نشان از كاهش شدید ورودی آب به مخازن سدهای استان دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شركت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به تلاش‌های این شركت و همچنین شركت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: تمام تلاش این مجموعه‌ها برای تولید و توزیع مناسب و بی‌كم و‌كاست آب به مردم و شهروندان تهرانی است كه امیدواریم با توجه جدی مردم و مدیریت بهینه مصرف آب بتوانیم وضعیت فعلی را به خوبی پشت سر بگذاریم. فروغی موجودی مخازن سدهای پنج‌گانه تهران را در پایان تیرماه امسال 718 میلیون مترمكعب اعلام كرد و افزود: این میزان در مقایسه با یک میلیارد و 79 میلیون مترمكعب آب موجود در مخازن در زمان مشابه سال گذشته، حدود 360 میلیون مترمكعب كاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha