پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 79448
سلامت نیوز : بیش از یک سوم مردم جهان صاحب تلفن همراه هستند و به طور معمول کاربران فعال تلفن همراه روزی ۱۵۰ بار به صفحه آن نگاه می کنند. اما آیا می دانید که تلفن همراه چه تأثیری روی سلامت شما می گذارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در این مطلب به بخشی از پیامدهای استفاده زیاد از تلفن همراه اشاره می شود.

 آسیب به بینایی:تمرکز طولانی مدت روی یک شیء کوچک، باعث خشکی و در نتیجه التهاب و عفونت چشم می شود.موضوعی که متخصصان را نگران کرده این است که در طولانی مدت استفاده از تلفن همراه می تواند روی بینایی کودکان تأثیر بگذارد.کودکانی که به مدت طولانی به مانیتور و صفحه تلفن همراه خیره می شوند، در بزرگسالی نزدیک بین خواهند شد. علاوه بر آن در صورت استفاده مداوم از این وسایل، فرد به عینک نیاز پیدا می کند. ناتوانی در تمرکز روی اشیای نزدیک از اواسط دهه ۴۰ شروع می شود. به همین دلیل است که پس از یک سن معین، افراد به عینک نیاز پیدا می کنند.در حال حاضر ما مجبوریم در فاصله زمانی کوتاه فاصله های دید را تغییر دهیم به عنوان مثال فاصله دوری را نگاه می کنیم بلافاصله مجبوریم روی کتاب تمرکز کنیم و در فاصله کوتاهی روی صفحه مانیتور خیره شویم. این یعنی که فرد مجبور است برای نزدیک و دوربینی از عینک استفاده کند.

راه حل:
اندازه متن تلفن را بزرگ و از تلفن همراه در اتاقی که روشنایی کافی دارد استفاده کنید (هر بار بیش از ۱۵ دقیقه استفاده نکنید) از آن جا که استفاده از تلفن، رایانه و... به جز بینایی با بروز مشکلاتی از جمله چاقی مفرط و مشکلات قلبی نیز ارتباط دارد، استفاده از آن را محدود کنید. متخصصان توصیه می کنند کودکان بین ۳ تا ۷ سال نباید روزی بیش از نیم ساعت به بازی های رایانه ای بپردازند. نوجوانان بالای ۱۶ سال نیز نباید بیش از ۲ ساعت از این تجهیزات استفاده کنند.

آسیب به ستون مهره ها:بدن ما بر حسب کارهای روزانه ای که انجام می دهیم شکل می گیرد. هنگام بازی یا استفاده از تلفن ناخودآگاه سر به طرف جلو خم می شود. این کار فشار زیادی بر قسمت بالای ستون مهره ها و اعصاب وارد می کند که نتیجه آن سردرد و احساس خستگی است.راه حل: از هندزفری استفاده کنید. ورزش های گردن را نیز انجام دهید.

افتادگی قسمت تحتانی صورت:استفاده بیش از حد از تلفن همراه می تواند شکل خط چانه را تغییر دهد. به گفته یک جراح و متخصص پوست ضعف در قسمت تحتانی صورت در زنان در دهه ۳۰ عمر، موجب نگرانی آن ها می شود. با افزایش سن میزان انعطاف پذیری پوست کاهش پیدا می کند و کج کردن گردن هنگام نگاه کردن به مانیتور تلفن همراه، رایانه و... کشیدگی بیشتری در پوست به وجود می آورد.راه حل: دستگاه را مستقیم مقابل خود قرار دهید نه زیر سطح سینه که مجبور باشید همیشه به طرف پایین نگاه کنید.

آکنه:گرم شدن دستگاه تلفن پس از یک مکالمه طولانی، می تواند موجب آکنه و جوش صورت شود. نتیجه بررسی ها نشان می دهد تلفن همراه بیشتر از دسته فلاش تانک دستشویی میکروب دارد.

آسیب به شنوایی:گوش دادن به موزیک بلند از طریق هدفون روی شنوایی تأثیر می گذارد در نتیجه شنیدن مکالمه دیگران قدری سخت می شود.راه حل: صدا را پایین بیاورید و برای مدت طولانی به آهنگ گوش ندهید.

اختلال خواب: رایانه، تبلت و تلفن ها، نوری آبی رنگ دارد که در تولید هورمون های طبیعی خواب مانند ملاتونین تداخل ایجاد می کند. راه حل: کم کردن نور صفحه تلفن همراه و با فاصله نگه داشتن آن از صورت می توان این عوارض را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha