عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت دارو در کشور و پرداخت یارانه به بیماران گفت: پرداخت یارانه دارو در حل مشکلات آن تأثیر چندانی ندارد.

قیمت دارو اسفبار است/ پرداخت یارانه دارو در حل مشکلات بیماران تأثیری ندارد
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت دارو در کشور و پرداخت یارانه به بیماران گفت: پرداخت یارانه دارو در حل مشکلات آن تأثیر چندانی ندارد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با پانا، وضعیت دارو و افزایش چندبرابری آن در کشور را اسفبار دانست و افزود:  افزایش قیمت دارو در کشور تنها بیماران و خانواده های آن ها تحت فشار قرار می دهد.
 این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع یارانه دارو به بیماران نیز که از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری است، گفت: پرداخت یارانه دارو در حل مشکلات آن تأثیر چندانی ندارد. اگر به دنبال حل مشکلات دارو هستیم باید نرخ ارز مربوط به دارو را کم کنیم به طوری که اگر با ارز مبادله ای دارو وارد شود هیچ کس توان خرید دارو را نخواهد داشت.
 
فتاحی تصریح کرد: در حوزه بیماری های خاص دولت موظف به کمک به این بیماران است و در ارتباط با دارو و خدمات درمانی این بیماران، باید به آن ها یاری شود.
 
وی درخصوص نقش بیمه‌ ها در بخش درمان و سلامت نیز گفت: تنها راه چاره برای کاهش فشار قیمت خدمات درمانی بر روی مردم پرداخت قسمتی از هزینه ‌های درمانی مردم توسط بیمه ‌ها است.
 
نماینده مردم ارومیه در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای حل مشکلات پیش روی بخش دارو و سلامت قابل ارائه است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین عوامل حل مشکلات در این حوزه مدیریت صحیح و کارآمد است که باید از سوی مسئولان جدید در دولت یازدهم انجام شود ضمن اینکه مساله بودجه نیز از این حوزه جدا نشدنی است و باید اعتبارات حوزه بهداشت تامین شود.
 
وی خاطرنشان کرد: نقش بیمه ‌ها را نباید از حوزه بهداشت تفکیک کرد چرا که طبق قانون اساسی باید بیمه ها پوشش هزینه های درمانی را به عهده بگیرند و طبق قانون باید 70 درصد هزینه ها توسط بیمه ها و مابقی توسط بیمار ارائه شود که در حال حاضر نقش بیمه ها و مردم با یکدیگر جابجا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha