نتایج پژوهش های گوناگون دانشمندان نشان داده است بیش از ۳۷ درصد سایت های اینترنتی حاوی موضوعات غیر اخلاقی اند.

7 روش برای پیشگیری از آسیب دیدگی کودکان در اینترنت
سلامت نیوز: نتایج پژوهش های گوناگون دانشمندان نشان داده است بیش از ۳۷ درصد سایت های اینترنتی حاوی موضوعات غیر اخلاقی اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، تعداد سایت‌های اینترنتی ارائه دهنده خدمات بازی های آنلاین در طول سال گذشته میلادی دویست و دوازده درصد افزایش یافته و سایت های حاوی بخش های خشونت آمیز ۱۰ درصد بیشتر شده که هشداری است برای استفاده بدون کنترل کودکان از اینترنت.

بر این اساس و با وجودی که آگاهی کودکان و نوجوانان برای دسترسی آسان به این سایت ها روز به روز افزایش می یابد، لزوم دقت و کنترل خانواده ها برای کاهش ورود به چنین سایت هایی توسط کودکان ضروری خواهد بود.

از آنجایی که دانستن اصول اولیه محافظت در فضای اینترنت امری ضروری به نظر می رسد اجرای 9 روش زیر مفید است:

1- تعیین محل مناسب برای قرار دادن کامپیوتر در خانه


در خانه ای که کودکان و نوجوانان زندگی می کنند، محل قرار گرفتن کامپیوتر اهمیت زیادی دارد. بهتر است کامپیوتر در محلی قرار گیرد که رفت و آمد زیاد باشد. باید ساعاتی که بچه ها با کامپیوتر کار می‌کنند نیز محدود شود. والدین باید از نصب نرم افزار امنیتی و ابزارهای کنترلی بر روی کامپیوتر مطمئن شوند.

2- مشارکت اعضای خانواده در تعیین محدودیت ها


والدین باید به همراه فرزندان در مورد موضوعات مناسب و نامناسب تصمیم گیری کنند. برای این کار باید به مواردی چون وب سایت های مناسب، اتاق های گفت و گو و ... توجه کرد.

3- وضع و اجرای قوانین برای استفاده از کامپیوتر


برای توافق بر سر استفاده از کامپیوتر بهتر است قوانین مناسب وضع و اجرا شود. هرگز کلمه عبور را فاش نکنید. هرگز شماره تلفن یا آدرس تان را اعلام نکنید. هرگز اطلاعاتی را که هویت تان را آشکار می کند ارسال نکنید.

4- نصب نرم افزارهای امنیتی


خانواده ها باید اطمینان حاصل کنند که نرم افزار امنیتی مستحکمی دارند تا بتوانند کامپیوترشان را در مقابل ویروس ها و هکرها حفاظت کنند. چنین نرم افزاری باید محتوا، تصاویر و وب سایت های خطرناک را فیلتر کند.

5- انتخاب کلمه رمز قدرتمند


برای ایجاد کلمات عبور قوی، باید کلمه عبور دست کم ۸ کاراکتر و ترکیبی از حروف، ارقام و نشانه ها باشد. کلمات عبور باید در فواصل زمانی معین تغییر کنند تا احتمال سوء استفاده کاهش یابد.

6- کنترل نرم افزار امنیتی


کاربران باید نرم افزار امنیتی شان را باز کرده و اطمینان حاصل کنند که حاوی آنتی ویروس، ابزار ضد جاسوسی و فایروال است. چنین هسته های محافظتی باید با ضد هرزنامه ها و نرم افزار جستجوی امن تقویت شوند.

7- گفت و گو با کودکان


والدین باید مراقب باشند که فرزندانشان با همسالان شان در اینترنت ارتباط برقرار نکنند. به والدین توصیه می شود با فرزندان شان در مورد کامپیوتر، اینترنت و اهمیت حفظ امنیت در اینترنت گفت و گو کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha