یک کارشناس ارشد بیمه و تامین اجتماعی گفت: مدیران سازمان تامین اجتماعی باید بر اساس شایستگی انتخاب شوند و نه بر اساس مسائل باندی و سیاسی و همچنین از تجربه و تخصص کافی بر این حوزه برخوردار باشند.

اموال سازمان تامین اجتماعی حق الناس است/ تامین اجتماعی مدیر باندی و حزبی نمی خواهد
سلامت نیوز: یک کارشناس ارشد بیمه و تامین اجتماعی گفت: مدیران سازمان تامین اجتماعی باید بر اساس شایستگی انتخاب شوند و نه بر اساس مسائل باندی و سیاسی و همچنین از تجربه و تخصص کافی بر این حوزه برخوردار باشند.

علی حیدری در گفتگو با مهر افزود: سازمان تامین اجتماعی یک پدیده بر آمده از مشارکت چندین نسل بیمه شده قبلی است و همچنین نقطه اتکاء و خانه امید نسلهای فعلی و بعدی هم هست. این سازمان با بخشهای دولتی و عمومی فرق دارد و ماحصل پول نفت نیست که بتوان در مورد آن هر تصمیصمی گرفت و هیچ مابه ازایی برای آن قائل نشد و به هیچ جا هم پاسخگو نبود.

وی گفت: منابع و اموال تامین اجتماعی، امانت و حق الناس است و انتخاب متولیان مدیریتی آن بایستی با دقت و وسواس بالایی صورت گیرد. این سازمان ذخیره و مزیتی اکتسابی است و منابع و مزایای موهبتی مثل نفت و معدن و... نیست که بتوان آنرا دستخوش مدیریتهای سیاسی و ناپاک قرار داد. مدیریت بر این سازمان باید به دست کسانی سپرده شود که دغدغه مند حال و آینده این سازمان بین النسلی و مشاع باشند و مصلحت و یا منافع روز شخصی و باندی و سیاسی خود را ملاک تصمصم گیری قرار ندهند بلکه بر مدار و محور اصول و قواعد و محاسبات بیمه ای بعنوان شاخص عدالت و میزان قضاوت صندوقهای بیمه گر اجتماعی حرکت کنند و تصمیم بگیرند.

به گفته این کارشناس تامین اجتماعی، خشت خشت سازمان تامین اجتماعی ماحصل زحمات میلیونها انسان خدوم و تلاشگر اعم کارگر، کارمند و... است و از این حیث تقدس خاصی دارد و بایستی حریم آنرا پاس داشت و آن را با دستگاهها و سازمانهای بر آمده از پول مفت نفت اشتباه نگرفت که می توان هر آدمی را در راس آن قرار داد و حیف و میل کرد.

وی تاکید کرد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نه اجازه دارد اموال و منابع سازمان را میل کند و نه حیف و اجازه حیف و میل اموال و منابع سازمان را نبایستی به هیچ فردی بدهد. و برای اینکه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بتواند این نقش خطیر را ایفاء کند باید ابتدا خودش پاک دست و امین باشد و دغدغه مندی خاص و ویژه ای نسبت به سرنوشت سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.

حیدری اظهار داشت: این میسر نیست مگر اینکه مدیرعامل سازمان احساس "هم سرنوشتی" با تامین اجتماعی کند و در نتیجه باید یکی از بیمه شدگان و کارکنان سازمان تامین اجتماعی مدیرعامل سازمان شود تا هم آگاه به مسائل سازمان باشد و سرنوشت خود را با سرنوشت سازمان گره زده باشد و در این صورت است که می توان اطمینان یافت تلاشها و تصمیمات او با هدف تعالی سازمان متبوع خود انجام می شود و منافع و مصالح و منابع سازمان را صرف اهداف باندی و سیاسی خود و دیگران نمیکند.

وی به صفات شایسته سالاری، امانت داری، دانش و آگاهی و همچنین نگهدارنده و صیانت کننده اشاره کرد و افزود: اگر همین چهار شاخص ملاک انتخاب مدیرعامل و ارکان عالی سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد بسیاری از مشکلات مبتلا به سازمان مرتفع خواهد شد.

حیدری تاکید کرد: اگر ارکان سازمان تامین اجتماعی بر اساس "شایستگی" انتخاب شوند نه بر اساس مسائل باندی و سیاسی و...، و دارای "آگاهی و دانش بیمه ای"باشند و بر اساس تجربه و تخصص بر این حوزه مسلط بوده و به ابعاد علمی و عملی سازمان از نزدیک آشنا بوده باشند و همچنین "امین" باشند و هیچگاه و براساس هیچ نیت شخصی یا حزبی و باندی و یا برپایه هیچ مصلحت فردی و سیاسی در امانت خیانت نکنند و در نهایت بایستی "حفیظ" باشد و از جان و دل به صیانت از منافع و منابع و مصالح سازمان تامین اجتماعی بپردازد و این میسر نیست مگر اینکه بین سرنوشت این افراد و سرنوشت سازمان هماوندی و همراستایی وجود داشته باشد و این افراد از بین کارکنان و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی انتخاب شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha