سلامت نیوز:‌ وزیر بهداشت گفت: یک سری از داروهایی که در گمرک موجود است داروهای غیر ضروری می باشد که اگر حواسمان را جمع نکنیم در این وضعیت بحرانی می تواند آشفتگی در بازار دارویی ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر طریقت منفرد، وزیر بهداشت شب گذشته در مراسم  دیدار با خیرین سلامت و راه اندازی بخش بستری ویژه و قسمت پشتیبانی اتاق عمل بیمارستان شهدای تجریش در جمع خبرنگاران گفت: اگر در مدیریت بخش  بهداشت و درمان از سنت فرهنگی استفاده کنیم و از آمادگی مردم خیر که رقبت زیادی در شرکت در امور خیر دارند بهره مند شویم بسیاری از مشکلات ما در خصوص هزینه های بیمارستانی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته بالغ بر هزار و 300 میلیارد تومان خیرین در بخش سلامت هزینه  کرده اند گفت: باید کمک کنیم که این هزینه ها  در مسیری استفاده شود که بیشترین بهره وری را برای مردم داشته باشد.

طریقت منفرد در خصوص  وضعیت پرداختی حقوق پزشکان نیز عنوان کرد: اگرچه اوضاع کشور ما در این چند ماه گذشته کمی بهتر شده و در بخش سلامت تحریم ها محدودیت های کمی دارد اما محدودیت بانکی که ایجاد شده است امکان جابجایی پول را محدود کرده که این امر خودش را در تمام مسائل کشور از جمله بهداشت و درمان نشان می دهد.

وی ادامه داد: حقوق پزشکان تا به امروز پرداخت شده است و طی این دو روز گذشته  منابعی را فراهم کرده ایم که شنبه به حساب دانشگاه ها واریز می شود  تا کمبودها را جبران کند.

اجرای  موفق طرح پزشکان تمام وقتی در گروی حل مشکلات نظام بیمه ای

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه  مبنی بر اینکه قرار بود که پزشکان تمام وقتی در مراکز مشغول به کار شوند آیا این امر تحقق پیدا کرده افزود: این تکلیفی قانونی است که سعی کرده ایم در چند بیمارستان در کشور آن را به صورت پایلوت شروع کنیم طبق سرکشی های سر  زده در برخی از بیمارستان ها حضور  پزشکان متخصص در نیمه شب با اجرای این طرح در مقایسه با بقیه بیمارستان ها چشم گیر بود باید توجه داشت بسیاری از پزشکان علاقه مند هستند که در بیمارستان های دولتی و با تعرفه دولتی  به صورت تمام وقت کار کنند ولی تا به امروز به دلیل مشکلاتی که نظام بیمه ای  و کسری منابع خودمان داشتیم نتوانسته ایم حقوق  حقء  پزشکان تمام وقت را به موقع بپردازیم.

وی ادامه داد: ما از کسی که انتظار داریم که بیرون از بیمارستان دولتی فعالیت نکند باید این توانایی را داشته باشیم که آخر ماه حقوق بالا و به موقع دریافت کنند که در  این بین خیرین با کمک مالی محدود و قرار دادن مبالغی به عنوان  تنخواه  گردان می توانند این کسری ها را کاهش دهند و ما حقوق پزشکان تمام وقت را از این منبع پرداخت کنیم و طی چند ماه بعد که بیمه ها آن مبالغ را به ما برگرداند جایگزین منابع تنخواه کنیم.

  تامین اجتماعی 500 میلیارد از بدهی خود را پرداخت کرده است

 طریقت منفرد در خصوص بدهی بیمه ها به وزارت بهداشت تصریح کرد:  تا دو هفته پیش ما بیش از هزار و500 تا هزار و 800  میلیارد تومان از بیمه ها طلب داشتیم که خوشبختانه در هفته گذشته  سازمان تامین اجتماعی 500 میلیارد تومان از بدهی خود را پرداخت کرده  و خدمات درمانی هم انشاء ا... در هفته آینده مبلغی از بدهی خود را پرداخت خواهد کرد.

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت دارو نیز عنوان کرد:  ما از شرکتهای وارد کنده دارو خواستیم که داروهایشان را از گمرک ترخیص کنند  که بیشترین مشکلات این شرکتها این است که از بیمارستان ها طلب کار هستند و مشکلات نقدینگی زیادی دارند البته باید توجه داشت علی رغم  اینکه ما با بحران روبرو  هستیم ولی باید حواسمان جمع شود که در این آشفتگی اتفاقی نیفتد که داروی های غیر ضروری وارد کشور شوند چرا که در سال گذشته اعلام  شده بود که 86 تا 140 میلیون یورو  دارو در گمرک داریم ولی وقتی ما لیست را بررسی کردیم فقط 28 میلیون یورو داروهایی بوده که مورد نیاز ما بوده  در حالی که بقیه داروها  نمونه آن در داخل کشور تولید می شده و برخی دیگر نیز به عنوان داروهای غیر ضروری برای ما تلقی می شدند.

وی ادامه داد: الان همچنین وضعیتی به وجود آمده و داروهای مازاد نیاز زیادی هم در گمرک موجود است بنابراین باید با حساب و کتاب داروهای مورد نیاز را از گمرک ترخیص کنیم.

طریقت منفرد در خصوص یارانه دارو نیز خاطر نشان کرد:  قسمتی از یارانه دارو پرداخت شده و بقیه آن هم تا هفته آینده پرداخت خواهد شد البته باید توجه داشت که ما بیمه ها را موظف کردیم که یارانه دارو را از اول مرداد پرداخت کنند البته این پرداخت را از طریق نظام روتین پرداخت خود پرداخت نکنند چرا که  از این طریق با تاخیر یارانه ها پرداخت می شوند و داروخانه ها با مشکلات زیادی  روبرو می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha