سلامت نیوز:‌ مقامات درمانی آمریکا اظهار داشتند: در سال 2010 میلادی نیمی از مادران این کشور فرزندانشان را برای شش ماه با شیر خود تغذیه کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «تام فریدن» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آتلانتا گفت: همچنین درصد نوزادانی که مدت زمان یک سال، در سال 2010 با شیر مادر تغذیه شده‌اند 27 درصد بوده‌ است. این آمار در سال 2000، 16 درصد بوده است.

«فریدن» همچنین اظهار داشت: افزایش تعداد نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌شوند، امیدبخش است زیرا حاکی از کاهش موارد ابتلا به چاقی، دیابت، عفونت‌های گوش و گوارشی است.

همچنین برآوردها نشان می‌دهد: تغذیه با شیر مادر از هزینه‌های درمانی می‌کاهد. محققان تخمین زده‌اند در صورتی که توصیه‌های شیردهی با شیر مادر در نظر گرفته شود، سالانه 2.2 میلیارد دلار در هزینه درمانی صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا آمده است: مدت زمانی را که نوزادان در بیمارستان با مادرشان می‌گذرانند، روزانه حداقل به 23 ساعت رسیده و از 30 درصد در سال 2007 به 37 درصد در سال 2011 میلادی افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha