شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 79533

دختران جوان بیش از سایر گروه‌ها در معرض آسیب هستند این گروه به ‌ویژه در نخستین تجربه جنسی خود بیشترین احتمال ابتلا به ایدز را دارند و به همین علت باید به دختران جوان آموزش‌هایی را در این زمینه ارائه داد.‌

زنان در ابتلا به ایدز آسیب‌پذیرترند
سلامت نیوز : فاطمه صالحی شهرابی، مدیر عامل انجمن احیاء ارزش‌ها، در گفت‌وگو با برنا درباره مشکلات بیماران مبتلا به ایدز اظهار داشت‌: ایدز نوعی بیماری اجتماعی است، چراکه این بیماری گاهی محصول و میوه ی اجتماعی می باشد.

وی افزود: بیماران معمولا به دلیل نوع بیماری و نگرش منفی که در جامعه نسبت به آن وجود دارد، گاهی از جامعه و حتی از خانواده خود طرد شده و از بسیاری حقوق اجتماعی خود همچون اشتغال ، ازدواج، تحصیل و ...محروم می‌شوند، به‌عنوان مثال در مواردی شاهدبوده‌ایم اهالی محل پس از پی‌بردن به بیماری همسایه خود، به دلیل ترس از انتقال بیماری قصد بیرون کردن وی را از محله داشته‌اند البته چنین مواردی بیشتر در جوامع سنتی و بسته به چشم‌ می‌خورد.

زنانی که با بیماری ایدز زندگی می کنند؛ به داشتن روابط جنسی نامشروع متهم می‌شوند
صالحی با بیان اینکه ابتلا به ایدز برای زنان مشکل‌آفرین‌تر است گفت: بیماران مبتلا به ایدز مورد انگ و طرد اجتماع واقع می‌شوند اما برچسب‌هایی که به زنان مبتلا به این بیماری زده می‌شود آن‌ها را ازنقطه نظر اجتماعی با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند؛ چرا که به‌صورت معمول این زنان متهم به داشتن روابط جنسی خارج از چارچوب خانواده شده و با برخوردهای دردآوری رو‌به رو می‌شوند، این در حالی است که بیشتر موارد شناسایی شده زنان مبتلا به اچ.آی.وی./ ایدز از طریق ارتباط با همسران خود به این بیماری مبتلا شده اند.

بیماران مبتلا به ایدز می‌توانند کودکان سالم داشته باشند
وی تصریح کرد: اگر چه بهتر است بیماران مبتلا به ایدز با افرادی مانند خود ازدواج کنند اما ازدواج آن‌ها باافراد سالم در صورتی که تحت مراقبت پزشک باشند با مشکلی مواجه نشده و حتی چنین ازدواج‌هایی می ‌تواند به تولد کودکان سالم منجر شود..

مردان مبتلا به ایدز بیشتر از زنان هستند
مدیر عامل انجمن احیا ارزش‌ها درباره میزان شیوع بیماری میان زنان و مردان اظهار داشت‌: آمارها نشان می‌دهد که تعداد مردان مبتلا به اچ.آی.وی/ ایدز نسبت به زنان بیشتر است البته این آمارها تنها نشان‌دهنده مبتلایان شناخته شده است و در صورت غفلت و نادیده گرفتن آسیب پذیری زنان و پیشگیری در میان این قشر در آینده ای نه چندان دور شاهد گسترش این بیماری خواهیم بود.

صالحی با اظهار تاسف از وجود بیماری ایدز در میان کودکان اظهار داشت: بسیار از کودکان و نوجوان مبتلا در کشور ما با اچ.آی.وی/ ایدز از والدینی مبتلا به دنیا آمده، چرا که مراقبت‌های پزشکی لازم از طریق والدین در این خصوص رعایت نشده‌است.

وی ادامه داد: در میان کودکان کار و خیابان نیز این بیماری به چشم می‌خورد که دلیل آن تولد با ایدز ، و تجاوز جنسی به این کودکان توسط افراد مبتلا و... است همچنین کودکان و نوجوانانی که از بهره هوشی کمی برخوردارند، نسبت به دیگرگروه کودکان و نوجوان بعد از کودکان کار در معرض خطر می باشند.

این مددکار اجتماعی با تاکید براینکه ایدز درمان قطعی ندارد و دولت برای ارائه دارو های ضد رتروویروسی به این بیماران باید مبالغ گزافی بپردازد گفت‌: پیشگیری از ابتلا به ایدز عاقلانه‌تر از اقدام برای درمان آن است، این پیشگیری باید از مهدهای کودک و از طریق ارائه آموزش‌های متناسب به سن کودکان شروع شده و در دوران تحصیل نیز ادامه یابد‌.

احتمال بالای ابتلا به ایدز در اولین تجربه جنسی دختران
وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌ مهارت‌های خود مدیریتی به جوانان و به ویژه دختران جوان خاطر نشان ساخت: دختران جوان بیش از سایر گروه‌ها در معرض آسیب هستند این گروه به ‌ویژه در نخستین تجربه جنسی خود بیشترین احتمال ابتلا به ایدز را دارند و به همین علت باید به دختران جوان آموزش‌هایی را در این زمینه ارائه داد.‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha