وزارت بهداشت عراق در آخرین گزارش از وضعیت شیوع بیماری وبا در این كشور اعلام كرد كه تاكنون ‪ ۲۰‬نفر براثر ابتلا به بیماری وبا جان باخته‌اند.

اولین قربانی بیماری وبا در عراق نوزدهم مردادماه سالجاری در سلیمانیه در ‪ ۳۳۰‬كیلومتری شمال بغداد شناسایی شد.

وزارت بهداشت عراق با انتشار بیانیه‌ای افزود: با تدابیر پیشگیرانه‌ای كه این وزارتخانه اتخاذ كرده ، تعداد مبتلایان به وبا در منطقه شمال عراق كه محل اصلی شیوع این بیماری بوده رو به كاهش گذاشته است.

این بیانیه كركوك را منطقه‌ای خواند كه بیشترین موارد ابتلا به وبا در آن شناسایی شده و تاكید كرد كه با تدابیر بهداشتی اتخاذ شده تعداد مبتلایان در این منطقه كاهش یافته است.

بنا بر این گزارش، در حالی كه تعداد مبتلایان در كركوك در ماه‌های گذشته یكصد مورد در روز بوده اكنون میانگین به ‪ ۳۰‬مورد در روز رسیده است.

این بیانیه آخرین آمار ابتلا به این بیماری را دو هزار و ‪ ۸۴۲‬مورد، سلیمانیه یك هزار و ‪ ،۸۳‬اربیل ‪ ۱۹۵‬مورد، بغداد هفت مورد، دهوك سه مورد، پنج مورد در صلاح‌الدین و دیاله و دو مورد در هریك از استانهای نینوا، واسط و بصره ذكر كرده است.

وزارت بهداشت عراق تاكید كرده است كه تمامی مبتلایان درمان‌های لازم را شروع كرده و همگی آنها بعد از شفای كامل، مراكز درمانی را ترك كرده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha