سلامت نیوز : محمود جباروند با اشاره به پروژه‌های جدید بیمارستان گفت: مجموعه اتاق عمل چهار بیمارستان فارابی که دارای 8 اتاق عمل است و در مرحله تجهیز به میکروسکوپ‌های جراحی است و طی یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی از راه اندازی قریب الوقوع مرکز مشاوره‌های بالینی و آزمایشهای پاراکلینیک بیماران کاندیدای جراحی خبر داد و افزود: تمرکز انجام آزمایشهای بالینی و پاراکلینیکی، با تسهیل روند امور بصری بیماران، از تردد زیاد و انجام کارهای موازی جلوگیری کرده و با راه‌اندازی این مرکز، کارهای مربوط به جراحی بیمار سریعاً و در اسرع وقت به صورت متمرکز در آن واحد و با زمان بندی مناسب و دقیق انجام می شود.

وی از تعامل جدی بیمارستان فارابی با انجمن بین‌المللی چشم پزشکی (ICO) خبر داد و گفت: در حال نهایی کردن کسب اعتبار فلوی سه ماهه بین المللی از این انجمن هستیم که بر اساس آن، ICO متقاضیان را برای گذراندن دوره تکمیلی در یک گرایش فوق تخصصی چشم در این بیمارستان به مدت سه ماه بورسیه می‌کند و این یکی از موفقیتهای قابل توجه بیمارستان است.

جباروند از برگزاری سمینار اپیدمیولوژی بیماری های چشم برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: بیمارستان فارابی، به بهانه روز جهانی بینایی، این سمینار تخصصی را روز پنجشنبه 18 مهر  برگزار می کند.

جباروند تأسیس بنیاد خیریه را از برنامه‌های جدید بیمارستان در سال جاری عنوان کرد و افزود: این ایده از مدتها پیش مطرح بود که حول میراث پروفسور شمس بنیاد خیریه‌ای شکل بگیرد.

رئیس بیمارستان فارابی افزود: ایجاد بنیاد چشم پزشکی و علوم بینایی شمس، به شکل جدی از زمستان سال پیش مطرح شد و در حال حاضر با برگزاری جلسات مقدماتی، پیش‌نویس مأموریت و رسالت این بنیاد را طراحی کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha