سلامت نیوز : معاون اورژانس کشور گفت: بحث ایجاد ایستگاه‌های امداد و نجات هوایی به تصویب دولت رسید و مجلس نیز در این موضوع با دولت همسو است.

محمد سرور در گفت‌وگو با فارس ؛ در ارتباط با توسعه امداد هوایی که مدتی در محافل وزارت بهداشت مطرح است اظهار داشت: وزارت بهداشت وظیفه دارد خدمات و فوریت‌های پزشکی را در جاده‌های فرعی کشور نیز توسعه دهد.

وی طول جاده‌های فرعی کشور را حدود 160 هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: 20 هزار کیلومتر جاده اصلی نیز در حال حاضر در پوشش اورژانس کشور است که فعالیت گسترده اورژانس در سطح جاده‌های فرعی نیاز به تامین اعتبار گسترده است که بهسازی جاده‌ها فقط برای سلامت مقرون به صرفه نیست که راهکار آن ایجاد امداد و نجات هوایی است.

معاون اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ایران جزو نوزدهمین کشور پهناور جهان است و  در فوریت‌های پزشکی نیاز است از الگو کشورهای پهناور در فوریت‌های پزشکی بهره‌برداری کنیم.

وی اضافه کرد: کشورهای پهناور برای خدمات اورژانس از امداد هوایی بهره‌گیری کردند که یک بالگرد با شعاع 150 کیلومتری قرار می‌گیرد که می‌شد با 45 فروند بالگرد در کشور 70 درصد کشور در پوشش امداد هوایی قرار می‌گیرند.

سرور یادآور شد: با این روش زمان رسیدن یک فرد حرفه‌ای بر بالین مدد جو به شدت کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به سئوال فارس که این برنامه از  چه زمانی در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: بحث امداد با بالگرد هوایی به هیئت دولت رفت و مجلس نیز با این موضوع همسو شد که اگر از بخشی از یارانه بخش سلامت به این موضوع اختصاص یابد تا امکان تحقق آن فراهم شود.

معاون اورژانس کشور تاکید کرد: در برنامه ما احداث ایستگاه امداد هوایی در کشور پنج ساله است ولی به شرطی که بودجه احداث 45 ایستگاه تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha