سلامت نیوز :تحقیقات جدید نشان می‌دهد احتمال ابتلا به سرطان خون در ساکنان نزدیک به کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که بنزن را به هوا و آب اطراف وارد می‌کنند، بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیقات توسط پژوهشگران دانشگاه اموری انجام شده و نشان داده احتمال ابتلا به نوعی از سرطان خون در میان این جوامع بیشتر از سایرین است.

ارتباطی میان اینکه بنزن منجر به تولید این سرطان شود، وجود ندارد.اما در هر حال آنها با بررسی وضعیت در چند دهه اخیر در ایالت جرجیای آمریکا متوجه این نحوه توزیع نامتعادل شدند.

در ابتدا آنها متوجه افزایش کلی نوع خاصی از سرطان خون بین سال های 1999 تا 2008 به ویژه در نواحی شهری شدند که 40 درصد موارد آن در افراد 20 تا 59 سال رخ داده بود.

علاوه بر آن پی بردند که با افزایش هر مایل فاصله از منابع تولید بنزن میزان ابتلا به این بیماری تا 31 درصد کاهش می‌یابد.

مطالعات پیشین از ارتباط ابتلا به سرطان خون در کارگران کارخانه‌هایی که با بنزن و مواد شیمیایی سر و کار مستقیم دارند خبر داده بود. این ماده می‌تواند عوارض سلامت دیگری مانند کم خونی، سردرد و کاهش ایمنی بدن را نیز در پی داشته باشد.

ماده بنزن معمولاً توسط آن دسته از مراکز صنعتی تولید می‌شود که با زغال سنگ یا نفت خام سر و کار دارند یا مواد پلاستیکی، شوینده یا حشره کش تولید می‌کنند.دود خودرو و سیگار نیز از منابع دیگر تولید بنزن هستند که می‌توانند عاملی برای افزایش بیماری مذکور در مناطق شهرنشین باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha