سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی گفت: اکثر مردم سرگردان هستند که پیش کدام متخصص بروند، درگیر نوبت‌دهی طولانی می‌شوند و این سردرگمی باعث شده تا درگیر پزشکانی شوند که در صدا و سیما تبلیغ می‌شوند.

علی سجادی در گفت‌و گو با فارس، گفت: در زمینه وضعیت پزشکان عمومی در برنامه پزشک خانواده برای اینکه حقوق آنها به موقع پرداخت شود، در مورد اینکه بیمه‌ها چگونه پاسخگو باشند و همچنین نحوه اجرای برنامه نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی در مورد تخصص گرایی و مهاجرت دوسوم پزشکان عمومی و اینکه به کار دیگری اشتغال دارند گفت: پزشکان عمومی در شرایط ایجاد شده و پس از 7 سال تحصیل، عملاً نمی‌توانند کار مناسبی داشته باشند، جایگاه خوبی نیز ندارند همچنین درآمد بالایی ندارند اما در مقابل بحث مهمتر طب عمومی است.

سجادی گفت: وقتی طب عمومی از بین برود و جایگاه مناسب را نداشته باشد مردم ضرر می‌کنند و هزینه‌هایشان بالا می‌رود، در حال حاضر مردم سرگردان هستند که پیش کدام متخصص بروند در حالی که زمان‌های طولانی باید منتظر وقت دادن این پزشکان باشند.

مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی تصریح کرد: این سردرگمی باعث می‌شود تا مردم سردرگم پزشکانی شوند که در صدا و سیما تبلیغ می شود و آن هم با نگاه تجویزهای بی مورد سی‌تی‌اسکن و MRI و... که این مسائل هزینه‌های زیادی را هم به بیمه‌ها و هم به مردم وارد می کنند.

وی ادامه داد: 70 درصد از هزینه‌های بهداشت و درمان را مردم می‌دهند درحالی که تمام کشورهای پیشرفته طب عمومی به معنای طبیب واقعی تمام ابعاد بیماری را در نظر می‌گیرد، تشخیص درست می‌دهد و به درمان می پردازد و در صورت نیاز به متخصصان ارجاع می‌دهد.

سجادی تصریح کرد: در واقع طبیب مردم، پزشکان عمومی هستند و متخصصان در کشورهای پیشرفته در زمینه خاصی تجویز می‌کنند و فقط برای عضو خاصی از بدن تبحر دارند. ما اگر طبیبی نداشته باشیم که به صورت جامع به بیمار نگاه کند هم بیمار سردرگم می‌شود و هم هزینه زیادی تحمیل می شود.

وی گفت: با هدر رفتن هزینه‌ها پول زیادی صرف خدمات پاراکلینیک می‌شود و در حوزه هایی که مردم بیشتر احتیاج دارند مانند اورژانس پیش بیمارستانی و زیرساختهای بهداشت و درمان، اعتبارات کم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha