شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 79562

سلامت نیوز : حشره‌کش‌های شیمیایی حاوی انواع مختلفی از مواد سمی و مصنوعی هستند که اگرچه برای نابود کردن و کنترل حشرات موذی و موجودات زنده کوچک تولید می‌شوند اما تماس مداوم با این مواد و تنفس آنها بویژه در مقادیر زیاد می‌تواند سلامت انسان‌ها را به طور جدی به خطر بیاندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ تکنیک «کنترل تلفیقی آفات» با نام اختصاری IPM شامل روش‌های پیشگیرانه برای کنترل جمعیت حشرات است که با ترفند از بین بردن ذخائر غذایی این موجودات به جای استفاده از حشره‌کش‌های شیمیایی و سمی بکار می‌رود. برخی از کاربردی‌ترین شیوه‌های کنترل حشرات در این تکنیک به شرح زیر است:

- زباله‌ها را در مخزن‌های مخصوص و دور از فضای داخلی خانه نگهداری کنید.

- برای جلوگیری از ورود حشرات به داخل خانه شکاف پنجره‌ها و جعبه‌های برق را ببندید.

- شکاف‌های موجود در دیوارهای داخلی ساختمان را که موجب می‌شود سوسک‌ها و حشرات دیگر در خانه رفت و آمد داشته باشند، مسدود کنید.

- در نگهداری موادغذایی و نظافت پس از مصرف مواد خوراکی دقت داشته باشید. بلافاصله پس از مصرف موادغذایی ظروف محتوی آنها را بشویید و از خوردن غذا در اتاق خواب خودداری کنید.

- همواره محل سکونت خود را مرتب و تمیز نگه دارید تا حشرات جایی برای پنهان شدن نداشته باشند.

- تنها زمانی از حشره‌کش‌های شیمیایی استفاده کنید که سایر روش‌ها برای کنترل حشرات کاربردی نداشته باشند. حتی‌المقدور از تله‌های فیزیکی برای نابودی حشرات استفاده کرده و از اسپری کردن مواد سمی در فضای خانه خودداری نمایید.

- تنها مواقعی که کودکان در خانه نیستند از حشره‌کش‌ها استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha