شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 79574

سلامت نیوز : ماجرای اهدای عضو، ماجرای عاشقی است؛ داستان قرب الهی است؛ سرگذشت خانواده‌های ایثارگری است که با گذشتن از اعضای کالبد عزیزانشان، ناامیدی مطلق همنوعان نیازمند به عضوشان را به لحظاتی سرشار از امید و اعتقاد تبدیل می‌کنند و شادی وصف‌ناپذیر این درماندگان را به نظاره می‌نشینند ... ؛ و الحق که چه دشوار است این تصمیم، چه مصمم است این اراده وصف‌ناپذیر و چه آزمون الهی غریبی را با سربلندی پشت سر می‌گذارند؛ گویی در آن لحظات عجیب، در اوج وصل‌اند و می‌توان فریاد "انالحق" را از ذره ذره وجودشان شنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با احداث اولین معاونت فرهنگ‌سازی اهدای عضو در کشور و انجام بیش از 50 مورد فعالیت عظیم فرهنگی، موفق شده است با ارتقای فرهنگ اهدای عضو در جامعه، آمار رضایت به اهدای عضو خانواده‌های بیماران مرگ مغزی را از پنج درصد در سال 1384 به حدود 95 درصد تا پایان اسفند ماه 1391 برساند.

بر اساس این گزارش، نتیجه این امر به طور واضح افزایش 300 درصدی تعداد ارگان‌های برداشت شده، ارسال ارگان‌ها به اقصی نقاط کشور و پیوند تعداد بسیاری از بیماران نیازمند به عضو بوده است.

لازم به ذکراست که یکی از مؤثرترین، بزرگترین و مهمترین فعالیت‌های فرهنگی ذکر شده، " جشن نفس " است که هر ساله با حضور خانواده‌های ایثارگر اهداکنندگان، خانواده‌های گیرندگان، بیماران لیست انتظار پیوند، هنرمندان مطرح، قهرمانان ورزشی و مسئولین طراز اول مرتبط با اهدای عضو کشور برگزار می‌شود و امسال نیز دهمین جشن نفس در تاریخ‌های 24 و 25 مردادماه در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر به سایت www.ehda.ir مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha