سلامت نیوز : دانشمندان دانشگاه اکستر معتقدند که ترکیبات شیمیایی مضر در بدن همه طبقات اجتماعی ساخته می‌شود اما میزان مضر بودن آن بستگی به ثروت اشخاص دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ برای مثال افراد پولدارتر ترکیبات شیمیایی بیشتری دارند که ناشی از مصرف ماهی و استفاده از کرم های ضد آفتاب است.

در برابر افرادی که ثروت کمتری دارند بیشتر با ترکیبات شیمیایی در بدن خود روبه‌رو هستند که در بدن افراد سیگاری ساخته می‌شود.

دکتر جسیکا تایرل با کمک تیمش و با استفاده از داده‌های مرکز ملی سلامت و تغذیه آمریکا به بررسی ارتباط بین وضعیت اجتماعی اقتصادی افراد و ترکیبات شمیایی بدن آنها پرداخت.

آنها انتظار داشتند دریابند که افراد حاضر در طبقات پایین اجتماعی اقتصادی مواد خطرناک بیشتری در بدنشان داشته باشند که به نتایج دیگری دست یافتند.

دکتر تایرل گفت: با بهتر شدن وضعیت مالی و تغییرات در سبک زندگی ترکیبات شیمیایی بدن به جای کاهش تغییر شکل می دهند. این روند تأثیر عمیقی را بر نحوه بررسی ساختارهای شیمیایی خواهد داشت و به ما نشان می دهد نحوه بررسی گروه‌ها باید بر اساس سبک و شیوه زندگیشان باشد.

با بررسی داده‌ها در 6 گروه مختلف محققان به ارتباطات قدرتمندی میان 18 ماده شیمیایی مختلف و میزان فقر دست یافتند.

افراد پردرآمد میزان بیشتری از مواد سمی مانند جیوه، آرسنیک، کازیوم و تالیوم داشتند که احتمال می‌رود رژیم غذایی بیشترین نقش را در تجمع آنها داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha