نخستین همایش علمی - تخصصی فن‌آوری‌های نوین در علم عصب - روان شناختی به همت گروه روان‌شناسی و معاونت پژوهشی دانشگاه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و مركز جامع اعصاب و روان آتیه به منظور اطلاع رسانی روش‌های استفاده از دستگاه‌های TMS وQEEG در تالار كوثر دانشگاه روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر رستمی، دبیر علمی همایش این اظهار داشت: QEEG,TMS یعنی نوار مغزی كه توسط كامپیوتر صورت گرفته و شخص با جمعیت نرمال مقایسه می‌شود و تفاوت عملكرد مغز و افزاد بیمار و نرمال قابل بررسی و نمایش تصویری است كه می‌توانیم در آینده‌ای برای درمان بیماران اعصاب و روان از این تكنولوژی استفاده كنیم.


به گفته وی، دستگاه TMS با تحریك مغناطیسی مغز، بیماری‌هایی را كه توسط دارو و یا تجهیزات موجود روانشناسی درمان نمی‌شود برطرف می‌كند.


عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: افسردگی‌های مقاوم به درمان و بیماری اسكیزوفرنی مزمن توسط دستگاه TMS درمان می‌شود.


وی با بیان این كه در حال حاضر برای درمان دانش آموزانی كه اختلال در یادگیری دارند از داروی ریتالین كه دارای محرك بوده و مغز را فعال می‌كند، استفاده می‌شود، این دارو را اعتیادآور خواند و گفت: درمان توسط نوروفیدبك نتایجی مشابه داروی ریتالین دارد با این تفاوت كه بیمار تا زمانی كه از دارو استفاده می‌كند اثر و نتیجه مطلوب را دریافت می‌كند در صورتی كه در درمان توسط نوروفیدبك با پایان جلسات بیمار به طور كامل درمان می‌شود.


به گزارش دبیرخانه همایش، رستمی یادآور شد: یكی از اختلالاتی كه در آموزش و پرورش به صورت جدی می‌توان به آن پرداخت اختلالات یادگیری یا همان بیماری LD است كه با استفاده از روشی درمانی نوروفیدبك به طور مطلوب برطرف می‌شود.


عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار داشت یكی از كاربردهای جدی دستگاه نوروفیدبك تشخیص آسیب مغزی توسط نوار مغزی با درصد اطمینان 90 می‌باشد و دیگر كاربرد آن در حوزه شناسایی افرادی است كه زمینه انجام جرم و یا امكان جرم مجدد را دارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha