یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 79624
سلامت نیوز : با آغاز مرحله رشد دندان ها، یکی از دردناک ترین و سخت ترین مراحل زندگی کودکان فرا می رسد. در این زمان کودکان نق می زنند و بی حوصله هستند. والدین هم مهارت کافی برای آرام کردن کودک ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در این مطلب به چند نوع ماده غذایی سالم و مفید در هنگام دندان در آوردن کودک اشاره می شود.

خیار: خیار سرد درد لثه را کم می کند.

موز: بگذارید کودک موز رسیده بخورد. این میوه سالم حاوی ۳ نوع قندطبیعی از جمله ساکارز، فروکتوز، گلوکز ترکیب شده با فیبر است.

مرغ: کودکان عاشق طعم مرغ هستند و هنگام دندان در آوردن، مرغ ریش ریش شده یکی از بهترین غذاها برای آن ها محسوب می شود. جویدن مرغ درد را کاهش می دهد.

عدس: عدس پخته کمک می کند تا دندان از لثه ها به راحتی خارج شود.

هویج: جویدن هویج یخ زده برای رفع ناراحتی دندان در آوردن به کودک کمک می کند.

پنیر: تکه های پنیر، مانند پنیر چدار که حالت چسبناک دارد درد لثه را تسکین می دهد.

هلو: این میوه سرشار از کلسیم است و باعث می شود درد لثه کاهش پیدا کند.

مصرف استامینوفن و واکنش های پوستی جدی

به تازگی اداره غذا و داروی آمریکا(FDA) هشدار داده است، مصرف استامینوفن در موارد نادر می تواند واکنش های پوستی جدی ایجاد کند.

این اداره خواستار درج هشدار روی داروهای اوتی سی و داروهای حاوی این مسکن شده است. واکنش های پوستی ناشی از مصرف استامینوفن شامل جوش، تاول و آسیب های گسترده  به سطح پوست است.

از بیمارانی که با مصرف این دارو دچار واکنش پوستی می شوند، خواسته می شود مصرف آن را بلافاصله قطع و به پزشک مراجعه کنند. به گفته مسئولان، انتشار این اطلاعات جدید به منظور ایجاد نگرانی در مصرف کنندگان یا متخصصان نیست. در واقع هدف از این اطلاع رسانی این است که مردم بتوانند علایم اولیه را به موقع تشخیص و به آن واکنش نشان دهند. این عوارض جانبی نادر است اما می تواند کشنده باشد.

اف دی ای پس از بررسی محققان روی ۱۰۷ مورد واکنش پوستی ناشی از مصرف این دارو بین سال های ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۲ که منجر به بستری شدن ۶۷ نفر و مرگ ۱۲ نفر شد این هشدار را داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha