سلامت نیوز : رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح چهارمین پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی و مادرزادی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تا به امروز در 3 استان خراسان رضوی، یزد و شیراز مراکز ژنتیکی راه‌اندازی شده است.

همایون هاشمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی بحث توانمندسازی جامعه هدف است، اظهار داشت: امسال در این بخش اعتبارات خوبی تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: تأمین هزینه‌های کمک توانبخشی معلولان و جامعه هدف یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی بوده که امسال بالغ بر 30 میلیارد تومان در این بخش تخصیص داده شده است.

هاشمی در ادامه به برنامه‌های پیشگیری سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: بخشی از این برنامه‌ها در حوزه اعتیاد و بخشی دیگر در حوزه پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از ژنتیکی و مادرزادی  بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به افتتاح سه مرکز ژنتیکی در کشور اشاره کرد و گفت: تا به حال سه مرکز در استان های خراسان رضوی، یزد و شیراز افتتاح شده است و چهارمین مرکز در آذربایجان شرقی راه‌اندازی تا پایان مرداد افتتاح خواهد شد.

 وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی در مرداد ماه ادامه طرح آفتاب در استان‌های باقیمانده است که امیدواریم این طرح با همکاری استان‌ها اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha