سلامت نیوز : مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از ارسال پیشنهاد این سازمان در خصوص تعرفه‌های درمانی سال جاری خبر داد و گفت: به‌زودی این تعرفه‌ها از سوی وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد ضمن اینکه امسال کمک هزینه‌ درمانی معتادان بی‌بضاعت پرداخت می‌شود.

فرید براتی‌سده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه تعرفه‌های پیشنهادی سازمان بهزیستی در بخش اعتیاد به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارسال شده است، اظهارداشت: حدود یک ماه پیش تعرفه‌های پیشنهادی ارسال شده که متاسفانه تا به امروز پاسخی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر داده نشده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی کشور به نظر می‌رسد که ستاد مبارزه با مخدر با پیشنهادات سازمان بهزیستی در خصوص تعرفه‌های اعتیاد موافقت کرده است و قرار شده این تعرفه‌ها از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شود.

براتی‌سده بیان داشت: رقمی که از سوی سازمان بهزیستی برای تعرفه‌های جدید به ستاد مبارزه با مخدر ارسال شده بود با رشد کمی نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای کمپ‌های اقامتی و میان‌مدت 400 الی 500 تومان، مراکز TC غیر دولتی شبانه 800 هزار تومان ،مراکز TC دولتی شبانه 300 هزار تومان، مراکز TC غیر دولتی 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار قرار است به مراکز اقامتی و همچنین TCها یارانه پرداخت شود به طوریکه براساس برنامه انجام شده به مراکز سرپایی 350 میلیون، اقامتی 600 میلیون و TCها 300 میلیون داده می‌شود.

براتی سده خاطرنشان کرد: اولین بخش از یارانه‌ها طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد ضمن اینکه بنا داریم از معتادان بی‌بضاعت در حوزه درمان حمایت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: وزارت بهداشت هرچه زودتر تعرفه‌های جدید را به مراکز اقامتی و درمانی اعتیاد ابلاغ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha