یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 79647

سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: روزه‌داری از دیدگاه تغذیه‌ای در صورت رعایت اصول صحیح می‌تواند به عنوان یک دوره استراحت دستگاه گوارش و سم زدایی بدن کمک موثری در سلامتی انسان داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر یحی پاسدار اجتناب از پرخوری و مصرف غذاهای پرنمک و شور به ویژه در سحری و پرهیز از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده را برای روزه داران دراین روزهای پایانی رمضان توصیه کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: بهتر است روزه داران از مصرف سس مایونز، خامه، سوسیس و کالباس نیز در سحری یا افطاری خودداری کنند، زیرا این غذاها زمینه بروز ناراحتی‌های گوارشی نظیر ترش کردن معده را فراهم می‌کند.

این متخصص تغذیه زمان مناسب جهت انجام فعالیتهای بدنی در ایام روزه داری را یک ساعت قبل از افطار یا دو ساعت بعد از شام دانست.

پاسدار افزود: افرادی که به جهت کاهش یا افزایش وزن از رژیم‌های غذایی استفاده می‌کنند، بایستی وعده ناهار خود را برای سحری و وعده غذایی مربوط به صبحانه را برای افطار در نظر بگیرند و شام رژیم را هم در جای خود استفاده کنند.

وی گفت: در مجموع روزه داری از دیدگاه تغذیه در صورت رعایت اصول صحیح می تواند به عنوان یک دوره استراحت دستگاه گوارش و سم زدایی بدن کمک موثری در سلامتی انسان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha