سلامت نیوز : مسئولان دانشکده زبان انگلیسی و انجمن فلسفه دانشگاه «کاردیف» در ولز با همکاری موسسه خیریه «آموزش سلامت آفریقای جنوبی» (wku) کتاب‌های کارتونی و فکاهی با مضامین مبارزه با بیماری ایدز منتشر کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «لیزا الرفاعی»، رییس دانشکده زبان انگلیس دانشگاه کاردیف هدف از چاپ این کتاب‌های فکاهی مصور را نشان دادن احساسات و تجربیات نوجوانان آلوده به اچ‌آوی‌وی از زندگی توام با بیماری ایدز عنوان کرد تا با کمک این کتاب‌ها این نوجوانان بهتر بتوانند با ایدز کنار بیایند و این بیماری را کنترل کنند.

وی افزود که به برنامه خیریه (WKU) پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های آموزش نحوه طراحی فکاهی‌های مصور را ارائه کرده تا از این راه نوجوانان را تشویق کند که تجربیات و احساسات شخصی خود را بروز داده و پیام‌های آموزشی مناسب برای سایر نوجوانان جامعه ارائه کنند.

بنا به گفته الرفاعی، نتایج حاصل از این برنامه حیرت‌انگیز بوده چرا که این نوجوانان داستان‌های به شدت تکان‌دهنده‌ای را در این فکاهی‌های مصور نقل کرده‌اند.

«استفان مارچانت»،‌ هنرمند انگلیسی صاحب عنوان در طراحی فکاهی‌های مصور چند نسخه از این داستان‌های مصور را در قالب یک کتاب رنگی طنز تصویری گردآورده کرده و با عنوان داستان «شایعه» منتشر کرده است. این کتاب مصور و تکان‌دهنده مملو از تصاویری با مضمون امید، ترس، رویا، یاس و ناامیدی در این نوجوانان است.

شخصیت اصلی این داستان‌ها «ناندای» نام دارد که وقتی مشخص شد مبتلا به بیماری ایدز است از سوی دوستانش مورد تمسخر و مضحکه قرار گرفت و ماجراهای خاص و شنیدنی بعدی که پس از آن برای ناندای رخ می‌دهد.

در حال حاضر در آفریقای جنوبی بیش از 5.5 میلیون فرد آلوده به ویروس ایدز زندگی می‌کنند که حدود 460 هزار نفر از آنان را کودکان زیر 14 سال تشکیل می‌دهند.

در عین حال مسئولان موسسه خیریه (WKU) نتایج برگزاری این کارگاه آموزشی را در آموزش نوجوانان برای بیان احساسات خود در این کارگاه‌ها و دریافت حمایت و آموزش در این زمینه، بسیار قوی ارزیابی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha