سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از واریز مابه‌التفاوت قیمت دارو به حساب آن دسته از بیمه شدگان تامین اجتماعی که پیش از این اطلاعات آنها از طریق سازمان بیمه‌گر مربوطه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته بود، خبر داد.

دکتر حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: از آنجا که گروهی از بیماران که داروهای آنها مشمول یارانه دارویی می‌شود، به دنبال افزایش قیمت داروهایشان، حدود 2 تا 3 ماه این مابه‌التفاوت قیمت را از جیب‌شان پرداخت کردند، طی توافقی میان وزارت بهداشت و بیمه‌ها مقرر شد که این مابه‌التفاوت قیمت دارو برای این گروه از بیماران جبران شود.

وی افزود: جهت تسریع واریز مابه‌التفاوت قیمت دارو به حساب بیماران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سوی وزارت بهداشت انتخاب شد تا به عاملیت وزارت بهداشت این امر را انجام دهد.

ابوالقاسمی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز چهارشنبه هفته گذشته نسبت به این امر اقدام کرد و چک‌های این موضوع نیز به ذی‌حسابی وزارت بهداشت تحویل داده شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا روز گذشته مابه‌التفاوت قیمت دارو برای حدود 90 درصد بیمه شدگان تامین اجتماعی که اطلاعات آنها از سوی سازمان بیمه‌گر مربوطه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته، واریز شده و 10 درصد باقی مانده نیز احتمالا امروز انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در مجموع برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت داروی بیمارانی که اسامی آنها از سوی سازمان بیمه تامین اجتماعی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته، اقدام شده است و در صورتی که مواردی باقی مانده باشند باید در لیست‌های بعدی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha