سلامت نیوز :  کامران باقری لنکرانی در خصوص افرادی که در معرض خطر بیماری هپاتیت قرار دارند، گفت: این افراد لازم است حتماً آزمایش بدهند در واقع افرادی که قبل از سال 1375 خون و فرآورده‌های خونی دریافت کرده‌اند (چون قبل از این سال، ویروس هپاتیت C شناخته شده نبود) باید آزمایش بدهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در خصوص هپاتیت B گفت: افراد خانواده‌ای که در آن خانواده فرد مبتلا وجود دارد یا کسانی که بیماری های خاصی دارند، باید آزمایش بدهند، اهمیت آن به این دلیل است که هر چقدر زودتر تشخیص داده شود، عوارض آن کمتر بوده و درمان آن میسرتر می‌شود.

وی در خصوص واکسیناسیون این بیماری گفت: پوشش واکسیناسیون هپاتیت B در کشور ایران؛ بالای 95 درصد و در استان فارس بالای 97 درصد است در صورتی که پوشش واکسیناسیون هپاتیت B در کشور آمریکا 75 درصد است.

باقری لنکرانی اضافه کرد: راه های جدید انتقال بیماری هپاتیت عبارتند« از تاتو  حجامت (موفق بودنش بستگی به روش صحیح انجام و مراقبت از Sterility و پرهیز از انتقال بیماری دارد)، دندانپزشکان تجربی، اعتیاد تزریقی، رفتارهای پر خطر جنسی، مصرف شیشه و کوکائین.

وی بیان کرد: بیماری هپاتیت اگر به موقع شناخته و درمان شود، هیچ تأثیری در طول عمر افراد ندارد اما اگر به موقع شناخته و درمان نشود، به سرطان کبد و نارسائی کبدی منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha