امروزه بیمارستانها به دلیل کمبود نقدینگی از ارایه خدمات باکیفیت به بیماران غافل شده‌اند، زیرا دولت مطالبات بیمارستانها را پرداخت نکرد، بنابراین این مراکز درمانی با مشکلات زیادی همراه هستند.

بیمارستانهای دولتی گرفتار کمبود نقدینگی/ بیمار بستری نباید دنبال دارو باشد
سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت نسبت به پرداخت نکردن مطالبات بیمارستانها، گفت: به دلیل کاهش نقدینگی بسیاری از بیمارستانهای دولتی تنها قادر هستند حقوق و دستمزد کارکنان خود را پرداخت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمدحسین قربانی با نامطلوب خواندن وضعیت بیمارستانهای دولتی، افزود: امروزه بیمارستانها به دلیل کمبود نقدینگی از ارایه خدمات باکیفیت به بیماران غافل شده‌اند، زیرا دولت مطالبات بیمارستانها را پرداخت نکرد، بنابراین این مراکز درمانی با مشکلات زیادی همراه هستند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل کاهش نقدینگی بسیاری از بیمارستانهای دولتی تنها قادر به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود هستند، ادامه داد: به طور حتم کمبود درآمد اختصاصی بیمارستانهای دولتی باعث مختل شدن ادامه حیات این مراکز درمانی می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بیمارستانهای دولتی به دلیل کمبود بودجه در سرویس‌دهی به بیماران نیز با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: این خدمات شامل غذا، دارو، سرم و... است که مشکلاتی را در بیمارستانها به وجود آورده که بدون‌شک دلیل اصلی آن بی‌تعهدی دولت نسبت به پرداخت مطالبات این مراکز درمانی است.

قربانی، کمبود نقدینگی بیمارستانها را در تهیه تجهیزات پزشکی تاثیرگذار خواند و یادآور شد: زمانی که بیمارستانها نتوانند درآمد اختصاصی خود را برای تامین نیاز بیمارستان هزینه کند ناچار می‌شوند این درآمد را صرف هزینه حقوق پرسنل خود کند در حالی که این دستمزد باید از سوی دولت پرداخت شود.

وی، تاکید کرد: البته ناگفته نماند که کمبود بودجه دلیل بر ناتوانی بیمارستانهای دولتی نسبت به تهیه دارو نیست چراکه در حال حاضر درآمد اختصاصی بیمارستانهای دولتی به گونه‌ای نیست که این مراکز بیماران یا همراهان بیمار را برای تهیه دارو به خارج از بیمارستانها ارجاع دهند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد کمبود بودجه بیمارستانهای دولتی بهانه خوبی برای ارجاع بیماران نسبت به تهیه دارو به خارج از بیمارستانها نیست، گفت: بیمارستانهای دولتی حق ندارند بیمار را برای تهیه دارو به خارج از بیمارستانها ارجاع داده بلکه موظفند دارو را خودشان تامین کنند، بیمارستانها باید بیمار را در هر شرایطی بپذیرند و به آنها خدمات خوبی ارایه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha