سلامت نیوز : عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به انتخاب اصلح رئیس جمهور در گزینش وزیر پیشنهادی بهداشت، گفت: انتظار می رود دکتر هاشمی از سوابق و تجربیات مدیریتی خودش در حل مشکلات نظام سلامت، استفاده کند.

دکتر سیدتقی نوربخش در گفتگو با مهر اظهارداشت: دکتر حسن هاشمی، یکی از پزشکان برجسته با سوابق انقلابی و علمی است که با توجه به چالشهای جدی بخش بهداشت و درمان کشور، انتظار می رود با مساعدت و بکارگیری تمام توان کارشناسی اعضای هیئت علمی و انجمنهای علمی تخصصی و پرسنل خدوم وزارت بهداشت، می تواند بخشی از مشکلات فراروی نظام سلامت را حل و فصل نماید.

وی افزود: به نظر می رسد انتخاب او از سوی رئیس جمهور برای وزارت بهداشت، انتخابی اصلح بوده است.

عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: دکتر هاشمی، با سوابقی همچون فرمانده پشتیبانی قرارگاه خاتم، عضو شورای مرکزی جهادسازندگی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس شورای علمی تخصصی وزارت بهداشت، توان مدیریتی خودش را در بخشهای دولتی به اثبات رسانده است. و در زمان مدیریتش، با دیگاه فراجناحی و استفاده از همه علاقمندان به مردم، نشان داده است که می تواند از ظرفیتها استفاده نماید.

نوربخش ادامه داد: به نظر می رسد گزینه پیشنهادی آقای روحانی برای وزارت بهداشت، با توجه به تشکیل کارگروههایی با حضور مدیران فعلی وزارت بهداشت و صاحب نظران حوزه سلامت، بتواند یک برنامه مناسب برای ارائه به نمایندگان مجلس تهیه کند.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران اظهار امیدواری کرد با حضور دکتر هاشمی در وزارت بهداشت، مشکلات و دغدغه های نظام سلامت کشور تا حدود زیادی برطرف شود.

این در حالی است که دكتر سید حسن قاضی زاده هاشمی گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت دولت یازدهم، مهمترین مشكل فعلی نظام سلامت را بحث دارو و برنامه پزشك خانواده عنوان کرده و گفته است که شاید مهمترین مشكل فعلی نظام سلامت كه به وضع معیشت مردم هم برمی گردد بحث دارو است و پس از آن بحث پزشك خانواده است.

این چشم پزشک در ارتباط با اجرای برنامه پزشک خانواده گفته است که بحث پزشك خانواده یك كاری است كه نابسامان است و باید یك بازنگری در آنچه كه تاكنون انجام شده صورت گیرد و البته مهمتر از همه اینها منابع مالی است كه امیدوارم دولت حمایت كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha