به تازگی یکی از بیماران هموفیلی به دلیل جراحی مغز یک میلیارد تومان دارو مصرف کرده است که سازمان بیمه‌گر فقط یک درصد آن را پرداخت کردند که با این اوصاف باید گفت این اصلا سازمان بیمه گری نیست.

رنج بیماران از نبود سازمان‌های بیمه‌گر حرفه‌ای
سلامت نیوز : عضو مجمع کانون هموفیلی ایران گفت: به تازگی یکی از بیماران هموفیلی به دلیل جراحی مغز یک میلیارد تومان دارو مصرف کرده است که سازمان بیمه‌گر فقط یک درصد آن را پرداخت کردند که با این اوصاف باید گفت این اصلا سازمان بیمه گری نیست.

قویدل در گفت‌وگو با ایلنا گفت: اساسا از چیزی که در کشور رنج می بریم نبود سازمان‌های بیمه‌گر حرفه‌ای است که به نظر می‌رسد تاثیرگذاری‌های دولت در سازمان‌های بیمه‌ای اساسا این بیمه ها را از حالت حرفه ای خارج کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه‌گر حرفه‌ای زمانی که فردی را بیمه می کنند باید بر اساس ضوابط پزشکی در امر چگونگی مصرف دارو آن فرد نیز نظارت داشته باشند، افزود: هرچه سازمان بیمه‌گر تلاش کند آن فرد سالم بماند درآن صورت می توان گفت با یک سازمان بیمه‌گر حرفه ای روبه رو هستیم که در حوزه پیشگیری هم سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی ادامه داد: یعنی سازمان بیمه‌گر حرفه‌ای طوری عمل نمی‌کند که بیماری منابع آن سازمان بیمه‌گر را از بین ببرد و تمهیدی برای آن می‌اندیشد اما متاسفانه در کشور ما بیمه ها چنین نقشی  ندارند.

وی افزود: به طور مثال داروی 450 هزار تومانی را برای سازمان های بیمه گر 10 هزار تومان فاکتور می کنند و سازمان بیمه گر فکر می کند که یارانه 10 هزار تومانی به بیمار می‌دهد در صورتی که 440 هزار تومان آن را دولت از قبل داده است که این مدیریت دارویی نیست.

وی با تاکید براینکه دولت باید یارانه‌اش را تحت ضوابط مشخصی در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار دهد، افزود: درآن صورت است که سازمان‌های بیمه‌گر ساز و کارهای نظارتی خود بر مصرف دارو را اعمال خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha