دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 79693

بهتر است که مسئولان وزارت بهداشت برای اجرای این طرح در ابتدا زیرساخت ها و برنامه های جدی ارائه دهند و پس از آن به اجرای اصل برنامه اقدام کنند.

شکست اجرای طرح پزشک خانواده در استانها
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اجرای طرح پزشک خانواده را از تکالیف دولت عنوان کرد و افزود: این تکلیف دلیلی برای اجرای عجولانه و شتابزده طرح پزشک خانواده نیست، چرا که اجرای این طرح در استان ها موفقیت آمیز نبوده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در تهران در شرایط کنونی دارای نواقصی است، اظهار کرد: بهتر است که مسئولان وزارت بهداشت برای اجرای این طرح در ابتدا زیرساخت ها و برنامه های جدی ارائه دهند و پس از آن به اجرای اصل برنامه اقدام کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح پزشک خانواده از تکالیف دولت محسوب می شود، اما این دلیلی برای اجرای عجولانه و شتابزده این طرح نیست، چرا که در ابتدا این طرح باید در روستاها و شهرهای کوچک به طور کامل اجرا شود و پس از آن که اجرای آن کامل و با موفقیت بود زیرساخت ها را برای اجرا در کلانشهرها از جمله تهران فراهم کنند.
وی در خصوص اجرای برنامه پزشک خانواده در شهر تهران نیز گفت: در ابتدا باید نقاط قوت و ضعف این طرح به طور کامل ارزیابی شود و پس از آن در کلانشهر تهران به اجرا درآید ضمن اینکه نمونه ‌های استان ‌هایی که به صورت آزمایشی طرح پزشک خانواده در آنها انجام شده ارزیابی شود و پس از آن اقدام به اجرای آن در سطح تهران شود.
نماینده دامغان در مجلس با اشاره به موضوع تامین منابع مالی برای فراهم کردن زیرساخت های طرح پزشک خانواده نیز گفت: برای اجرای موفق طرح پزشک خانواده تامین منابع مالی یک اصل انکارناپذیر است، چرا که اگر منابع مالی برای اجرای آن تامین نشود طرح با شکست روبرو می شود ضمن اینکه نباید اجرای طرح پزشک خانواده با شعار همراه باشد.
رستمیان با اشاره به بودجه سال جاری برای اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: در بودجه امسال دو هزار میلیارد تومان برای طرح نظام ارجاع پیش بینی شده است، اما پرداخت بیشترین بودجه این طرح بر عهده سازمان های بیمه است بنابراین با مشکلاتی که در فرا روی حوزه سلامت به ویژه در بحث دارو داریم معلوم نیست چگونه با این هزینه ها طرح پزشک خانواده اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha