دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
سلامت نیوز : خون، تمامی سلول ها، بافت ها، غدد، اندام و اعضای بدن را تغذیه می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ بدون خون غنی از اکسیژن، سلامت این اعضا به خطر می افتد. اما چه باید کرد تا بدن خون سالم و غنی تری تولید کند؟

ورزش: بهترین روش برای تولید خون غنی از اکسیژن، ورزش کردن است. ورزش نه تنها کمک می کند تا قلب خون را بهتر پمپاژ کند، بلکه میزان اکسیژن تازه را نیز افزایش می دهد.هم چنین با کشیدن نفس عمیق اکسیژن وارد ریه شده و به طور مستقیم وارد خون می شود.

مصرف گیاهان بنشنی: این گیاهان غنی ازفیبر و مواد مغذی است و به بدن کمک می کند تا کلسترول مضر را دفع کند و تری گلیسیرید را کاهش دهد.

دریافت آهن کافی: آهن در مولکول های هموگلوبین وجود دارد، در نتیجه برای تولید خون سالم و غنی ضروری است. بیشتر زنان قبل از یائسگی با کمبود آهن مواجهند و شاید نیاز باشد که از مکمل استفاده کنند. از آن  جا که مصرف بیش از حد قرص آهن می تواند خطرناک باشد، قبل از مصرف مکمل آزمایش انجام دهید. برخی منابع غذایی آهن شامل عدس،لوبیا، آلو، سبزیجات، گوشت قرمز و... است.

ویتامین B مصرف کنید:این گروه از ویتامین ها از جمله B-6, B-12و فولات برای کاهش میزان هوموسیستئین خون لازم است. میزان بالای هوموسیستئین با انسداد سرخرگ ها و بیماری قلبی ارتباط داده شده است. بنابراین کنترل آن حیاتی است.

سبزیجات بخورید: کلروفیل یا سبزینه، ماده مغذی گیاهی است که رنگ سبز را به گیاهان می دهد و شباهت زیادی به مولکول های هموگلوبین دارد. آهن منابع گیاهی به تقویت خون کمک می کند.

ادویه مصرف کنید:فلفل قرمز با تحریک فعالیت قلبی عروقی و کاهش دادن فشار خون، روند تصفیه خون را سرعت می بخشد. برای تقویت سیستم قلبی عروقی، فلفل قرمز را به غذا اضافه کنید.

آلوئه ورا بخورید:سال هاست که از این گیاه برای تقویت خون استفاده می شود. این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد غنی از اسیدهای آمینه، آنزیم، کلروفیل، ویتامین و مواد معدنی است.

مصرف آب کافی:حجم زیادی از خون از آب تشکیل شده است.

عادت سیگار کشیدن را ترک کنید

از محصولات بهداشتی طبیعی استفاده کنید:لوسیون، کرم ها و لوازم آرایشی به طور مستقیم از طریق پوست جذب خون می شود. اگر محصولاتی که استفاده می کنید حاوی مواد سمی باشد این مواد به طور مستقیم وارد خون می شود.

از مواد خوش بو کننده هوا استفاده نکنید:این محصولات سرشار از مواد مضر است که از طریق تنفس به خون و ریه راه پیدا می کند و با قرار گرفتن روی پوست به طور مستقیم وارد خون می شود. این مواد خوش بو کننده  حاوی مواد سرطان  زاست و استفاده از آن عملکرد هورمون ها را مختل می کند.

ریشه قاصدک مصرف کنید:یکی از بهترین گزینه ها برای تصفیه خون است. از این ریشه می توانید به صورت دمنوش استفاده کنید.

مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید:این مواد غذایی سرشار از ماده مغذی و فیتونیوترینت است. در نتیجه برای خون و سلامت قلب و عروق مفید است.

فیبر بیشتری مصرف کنید:نتایج بررسی ها نشان می دهد، برنامه غذایی سرشار از فیبر قابل حل در از بین بردن رسوب در رگ ها موثر است.

برنامه غذایی قلیایی اتخاذ کنید:به طور طبیعی PH خون 7.365 است اما برنامه غذایی به وجود آورنده اسید می تواند باعث تغییر اسیدیته خون شود. مصرف قند، نوشابه، گوشت و مواد غذایی فرآوری شده را کاهش دهید و برنامه غذایی قلیایی اتخاذ کنید. مواد غذایی قلیایی شامل تمامی سبزیجات، آواکادو، نارگیل ، لیموترش، گریپ فروت، عدس، لوبیا، سویا، مغز میوه و تخمه ها مانند بادام، تخمه کدو حلوایی، کنجد و... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha