یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7970

بروز درد مفاصل و عضلات در كودكان بسیار شایع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته "دوماتولوژیست های" آلمانی، علت بروز این دردها در اغلب موارد ناشناخته باقی می ماند.
بنابراین گزارش، متخصصان تخمین می زنند از هر سه كودك دبستانی و پیش دبستانی و كوچكتر، یك كودك مبتلا به دردهای مفاصل و یا درد عضلات باشد.
این گزارش می افزاید، اغلب هیچ تغییری در استخوان ها و مفاصل و عضلات مشاهده نمی شود و به همین دلیل علت این دردها ناشناخته باقی می ماند.
متخصصان تاكید كردند، اغلب این دردها عصرها و شب ها و به خصوص زمانی كه كودك فعالیت روزانه زیادی داشته باشد، بروز می كنند و در اكثر موارد كودك نمی تواند مركز درد را دقیقاً مشخص كند.
براساس این گزارش، این دردها اغلب بسیار كوتاه و كمتر از یك ساعت طول می كشند. همچنین متخصصان معتقدند ماساژ آرام و استفاده از كلسیم D12 منیزیم متالیوم و پاراستامول می تواند دردهای شدید مفاصل در كودكان را آرام كند. آنها می گویند، با وجودی كه این دردها بطور طبیعی بی خطر هستند اما نباید درد مفاصل و عضلات را در كودكان بی اهمیت تلقی كرد.
این گزارش حاكی است، در صورتی كه دردها طولانی شود، می توانند نشانه بیماری هایی از جمله روماتیسم كودكان باشد. از آنجائی كه كودكان شدت دردهای خود را نمی توانند بطور دقیق بگویند، تشخیص و درمان دردهای آنها اغلب مشكل بوده و نیازمند تجربه و مهارت بالای متخصصان است.
یادآور می شود، متخصصان صلیب سبز آلمان به والدین چنین كودكانی توصیه می كنند با مشاهده چنین دردهایی در فرزندان كوچك خود حتماً به متخصص مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha