دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 79702
سلامت نیوز : سالی چند روز روزه گرفتن و گاهی در یك ماه یك یا چند روز را انتخاب كردن، مدت روزه داری است كه امروز جهانیان هر كدام به نحوی آن را پذیرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاع رسانی نظام پرستاری ، در بین مسلمانان روزه واجب هر ساله در انحصار ماه رمضان است كه تقریباً سی روز می شود.

بندیكت (Benedict) دانشمند فیزیولژی یك دوره روزه را سی و یكروز دانسته و می گوید در این مدت در تركیب خون هیچگونه اختلاطی به هم نرسیده و آن نوری كه در بعضی از روزه داران دیده می شود یك حالت جوانی و نشاطی است كه برای روزه داران رخ می دهد.

دكتر ژان فروموزان(Jean Fromosan) می گوید ذخایر كلیكوژن كبدی و پروتئین خون و ذخیره چربی كه در مرد 30 درصد و در زن 20 درصد است برای یك ماه بدن كافی است.

دكتر الكسیس كارل، در باره روزه مطالبی دارد تا آنجا كه می گوید با روزه داری قند خون در كبد می ریزد و چربیهایی كه در زیر پوست ذخیره شده اند و پروتئین های عضلات و غدد و سلولهای كبدی آزاد می شوند و به صرف تغذیه می رسند كه چون با سخن ژان فروموزان كه گفت بعضی عناصر ذخیره ای بدن برای سی روز كافی است در كنار یكدیگر قرار داده شود نتیجه می گیریم كه در ظرف مدت یك ماه روزه داری آدمی دارنده یك بدن تازه تعمیر شده و آزاد شده از قید و بند سموم و كهنه هاست.

به علاوه نباید اثر فاصله هلال تا محاق و ماه را كه قریب 30 روز می شود فراموش کرد یعنی گردش آسمانها نیز مدت روزه داری را سی روز اعلام داشته و می دارند.

كسانی دیگر نیز از متخصصان هستند كه ذخائر بدنی را برای سی روزه روزه داری مناسب و كافی دانسته اند و می دانیم اولین روز پس از ماه روزه یعنی روز اول شوال را نمی توان روزه گرفت و آن را حرام شمرده اند، این مسئله برای یكنواخت بودن مسلمانان و تشویق آنها است در اینكه باید هماهنگ و در یك صف بوده و برای حفظ حدود و ثغور دستورات اسلامی كوشا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha