سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: بسیاری از بیماران کلیوی به دلیل هزینه‌های بالای دارو یا نمی‌توانند آن را بخرند یا مجبورند داروی خود را کم مصرف ‌کنند، این بیماران برای زنده ماندن به دارو نیاز دارند و این چالش جدی با وعده مسئولان حل نمی شود.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت داروی بیماران کلیوی افزود: جلساتی را مسئولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی با سازمان غذا و دارو برگزار کردند تا مشکلات بیماران در زمینه تأمین دارو و یارانه دارویی برطرف شود.

وی ادامه داد: نتیجه این جلسات وعده دادن سازمان غذا و دارو به تأمین دارو و واریز یارانه دارو به حساب بیمه‌ها بود.

قاسمی گفت: با وجود اینکه 10 روز از این وعده‌ها گذشته و توافق‌نامه‌ مورد نظر امضا شده اما همچنان بیماران کلیوی با هزینه‌های سنگین چند صد هزار تومانی برای تهیه دارو مواجه‌اند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: بسیاری از بیماران کلیوی به دلیل هزینه‌های بالای دارو یا نمی‌توانند آن را بخرند یا مجبورند داروی خود را کم مصرف ‌کنند.

وی ادامه داد: از توافق وزارت بهداشت و رفاه خبری نداریم که در زمینه واریز یارانه به چه نتیجه‌ای رسیده‌اند اما هر چه سریعتر به صورت رسمی باید اجرا شود. چرا که مشکل بیماران با این حرف‌ها حل نمی‌شود.

قاسمی گفت: بیماری که به زیر دستگاه دیالیز می‌رود و برای زنده ماندن به دارو نیاز دارد یا بیمار پیوندی با صرف میلیون‌ها تومان هزینه، زمانی که دارو ندارد با چالش‌های جدی مواجه است و مشکلش با وعده حل نمی‌شود.

وی گفت: هزینه‌ای که برای پیوند کلیه از سوی دولت و جامعه پرداخت می‌شود. بسیار بالاست و وقتی دارو نباشد جان بیمار به خطر می‌افتد و در وهله اول ممکن است حتی پیوند کلیه این بیماران پس زده شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: باید هر چه سریعتر تکلیف داروی بیماران خاص و یارانه دارویی مشخص شود. اینکه چگونه به حساب بیماران یارانه واریز می‌شود و نحوه این عملکرد و جزئیات آن برای بیماران باید شفاف سازی شود.

وی با بیان اینکه بیماران با مشکلات جدی مواجه‌اند و دائماً به انجمن مراجعه می‌کنند. گفت: تا امروز فقط وعده شنیده‌ایم و امیدواریم وضعیت بحرانی بیماران دیالیزی و پیوندی به حالت عادی بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha