سلامت نیوز : رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان این مطلب که کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند عاطفی هستند و به مادر علاقه زیادی دارند، گفت: این دسته از کودکان، آرام و مهربان هستند و همچنین عاطفه‌شان زیاد خواهد بود.

غلامرضا خاتمی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: بهترین غذا برای شیرخواران مخصوصاً در 6 ماهه اول زندگی، شیر مادر است چرا که شیر مادر هم برای رشد شیرخواران مفید است و هم کودکان را در مقابل عفونت‌ها محافظت می‌کند.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: شیرخوارانی که از شیر مادر محروم هستند هم در رشد تأخیر دارند و هم زود به زود دچار گرفتاری‌های عفونی شده که هرکدام از این بیماری‌ها باعث کاهش وزن کودک می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: نوزادانی که به اجبار از شیرخشک استفاده می‌کنند دچار آلرژی به شیر می‌شوند که این هم به موارد منفی عدم استفاده از شیر مادر اضافه می‌شود.

متخصص گوارش کودکان ادامه داد: مزیت دیگر استفاده از شیر مادر این است، کودکانی که به مدت دو سال از شیر مادر بهره‌ برده‌اند در سن 8-7 سالگی ضریب هوشی‌شان بیشتر از نوزادانی است که شیر خشک استفاده کرده‌اند.

وی افزود: این کودکان همچنین کمتر به دیابت و سرطان خون دچار می‌شوند و بیماری‌هایی نیز که در سال‌های آینده با آن مواجه می‌شوند، کمتر از کودکانی است که با شیر خشک تغذیه شده‌اند.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان این مطلب که کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند عاطفی هستند و به مادر علاقه زیادی دارند، گفت: این دسته از کودکان، آرام و مهربان هستند و همچنین عاطفی تر خواهند بود.

خاتمی درباره کودکانی که بیش از حد معمول به مادر می‌چسبند گفت: مادران نگران نباشند علاقه بیش از حد کودک به مادر در دو سال اول زندگی و در زمان شیرخواری مسئله‌ای نیست و اشکالی ندارد و بهتر است مادران به دلخواه کودک خود عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha