دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 79710

سلامت نیوز : معاون پژوهشی انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: ظروف بسته‌بندی بطری‌های آب معدنی و آشامیدنی در صورتی که تنها یک بار از آن استفاده شود، ایمن و سالم است.

دکتر هدایت حسینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، عنوان کرد: بطری‌هایی استفاده شده در بسته بندی آب معدنی از جنس پلی‌اتیلن ترافتالات و یک بسته‌بندی ایمن و رایج در سطح جهان است که تمام سازمان‌های بهداشتی سراسر دنیا به عنوان یک بسته‌بندی سالم برای آب و بسیاری از نوشیدنی‌ها تایید کرده‌اند.

وی انجماد و رفع انجمادهای پیاپی این ظروف را زیان‌بار دانست و افزود: دمای مناسبی که به بطری‌ها آسیب نمی‌زند، دمای طبیعی یخچال بین صفر تا چهار درجه است اما اگر به دفعات منجمد شود، در گرما ذوب شود ممکن است به دیوار پلیمری آن آسیب وارد شود و سلامتی بطری‌ها را از بین ببرد.

حسینی تاکید کرد: بطری‌های بسته‌بندی آب معدنی برای یک بار مصرف طراحی شده و استفاده در دفعات مختلف به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است میکروارگانیسم‌هایی به دیواره ظرف چسبیده باشد که با شستشوی معمول از بین نروند.

معاون پژوهشی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور در پایان گفت:‌ نوع موادی که پس از مصرف اولیه در بطری‌های آب معدنی استفاده می‌کنند نیز بسیار اهمیت ادارد و باید برای موادی از آن استفاده کرد که خنثی باشد. اگر مواد اسیدی و یا بازی با تاثیر بالا را به داخل این ظروف بریزیم، آن مواد را دچار آلودگی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha