سلامت نیوز : رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی به برخی مشکلات مبتلابه حوزه سلامت اشاره کرد و به تبیین ویژگی‌های وزیر بهداشت دولت جدید پرداخت.

دکتر محمود جباروند در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص کشور در حوزه دارو، درمان و بهداشت، وزیر بهداشت دولت یازدهم باید فردی آگاه،‌ ‌مدیر و مدبر باشد، درباره ارتقای ارائه خدمت در بیمارستان‌های دولتی گفت: نباید فراموش کرد که بخش دولتی در رقابت با بخش خصوصی ارتقا پیدا می‌کند. باید کاری کنیم تا سرمایه‌های پزشکان برای توسعه فضاهای مطلوب خدمات درمانی جذب شود و به این وسیله کیفیت خدمات بخش‌های دولتی نیز بالا برود.

وی ادامه داد: به‌ یقین اگر خدمات بخش دولتی کیفیت مطلوبی نداشته باشد، مردم از آن استقبال نمی‌کنند و سرمایه‌های جامعه به هدر می‌رود. مقام معظم رهبری نیز همیشه به مسئله رفع دغدغه بیماران تاکید داشته و دارند.

مدیر گروه چشم‌پزشکی بدانشگاه علوم پزشکی تهران، به انتخاب دکتر سید حسن هاشمی به عنوان وزیر بهداشت دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم برای حمایت از سلامت جامعه و گسترش عادلانه خدمات درمانی در سراسر کشور از وی حمایت کنند.

به گفته وی،‌ هاشمی فردی است که به آرای صاحب نظران و متخصصان اهمیت می‌دهد و در شرایط سخت کنونی آبروی خود را در این راه گذاشته است تا این وزارتخانه مهم را سامان دهد. بی‌تردید خصوصیت‌های فردی و حرفه‌ای او تاثیر مثبتی در وضعیت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دارد و از مشکلات و نگرانی‌های امروز می‌کاهد.

جباروند همچنین به سوابق علمی، جهادی و ولایت‌مداری هاشمی اشاره و وی را گزینه مناسبی برای تصدی این وزارتخانه دانست.

رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم فارابی ضمن تاکید بر اینکه وزیر بهداشت باید به مسئله ارائه خدمات با کیفیت بهداشتی - درمانی به مردم مناطق محروم کشور اهمیت دهد، گفت: هاشمی در دوران فعالیت حرفه‌ای خود ثابت کرده است به افراد و مناطق فقیرنشین توجه خاص دارد و بیشترین فعالیت وی نیز در مرکز آموزش بیمارستان فارابی برای خدمت به محرومان جامعه بوده است.

وی ادامه داد:‌ هاشمی از چهره‌های ممتاز چشم پزشکی کشور است و در مجامع بین‌المللی فرد شناخته شده‌ایست. سوابق آموزشی وی نیز قابل توجه است. مقالات او بخصوص در زمینه چشم پزشکی و جراحی عیوب انکساری بالاترین آمار جهانی را به خود اختصاص داده است. نوع نگاه هاشمی به مسائل آموزشی - پژوهشی و اعتقادش به لزوم گسترش و بسط سلامت در جامعه، باعث شده است کنگره‌ها،‌ سمینارها و کارگاه‌های متعددی را برای ارتقای دانش چشم پزشکان برگزار کند.

مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از شایعه‌پراکنی برخی رسانه‌ها درباره وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:‌ هاشمی درآمد خود را وقف آموزش،‌ پژوهش و ارائه خدمات پزشکی به مناطق محروم کرده است و در بیمارستان نور که وی مدیریت آن را برعهده دارد، برابر با تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت به بیماران سرویس داده می‌شود. همچنین در این مرکز درمانی موردی از دریافت هزینه‌ اضافی یا زیرمیزی که اکنون در برخی مراکز متداول است،‌ مشاهده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha