سلامت نیوز : مسئول دبیرخانه شورای عالی بیمه به دستورات جلسه این شورا که قرار است به زودی برگزار شود اشاره کرد و گفت: کنترل قیمت دارو، پیشنهاد تعیین شرط تجویز داروهای گران قیمت موجود در لیست تعهدات بیمه پایه‌ سازمان‌های بیمه گر، اختصاص فرانشیز به 120 قلم دارو ارزان قیمت بیماران صعب العلاج و بازنگری بسته بیمه پایه از جمله بیمه دندانپزشکی در دستور کار شورای عالی بیمه قرار دارد.

محمدباقر هوشنگی در گفت‌وگو با (ایسنا)،‌ با تاکید بر اینکه جلسه شورای عالی بیمه به زودی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کنترل قیمت دارو در دستور کار شورای عالی بیمه قرار دارد، چرا که هر ساله قیمت دارو در طول سال افزایش می‌یابد و این در حالیست که سرانه درمان ابتدای سال تعیین شده و تا پایان سال ثابت است.

وی ادامه داد: به شورای عالی بیمه پیشنهاد داده‌ایم قیمت دارو پس از تعیین سرانه درمان تا پایان سال افزایش نیابد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی بیمه در پاسخ به اینکه قیمت داروها ممکن است به هر دلیلی از جمله تغییرنرخ ارز و گران شدن مواد اولیه دارو افزایش یابد،‌ گفت: موضوع کنترل قیمت دارو باید در شورای عالی بیمه مصوب و پس از آن نیز در دولت تصویب شود تا هیچ دارویی پس از تعیین شدن سرانه درمان تا پایان سال افزایش قیمت نداشته باشد و هر زمانی که دارو به هر دلیلی افزایش قیمت داشت دولت کمک کرده و اعتبار لازم را فراهم کند تا فشار به مردم وارد نشده و قیمت دارو افزیاش نیابد.

هوشنگی به دیگر دستور جلسه شورای عالی بیمه اشاره و بیان کرد: اختصاص فرانشیز 120 قلم داروی تحت پوشش سازمانهای بیمه‌گر که قیمت بالایی ندارند به بیماران صعب العلاج دیگر دستور جلسه شورای عالی بیمه بوده و قرار است فرانشیز داروهایی که قیمت بالایی ندارند (همانند استامینوفن) و بدون نسخه نیز در اختیار بیماران قرار می‌گیرند به بیماران صعب العلاج اختصاص یابد.

مسول دبیرخانه شورای عالی بیمه با بیان اینکه بر اساس قانون بازنگری بسته بیمه پایه باید هر ساله انجام گیرد، اظهار کرد: این بازنگری در مورد خدمات شمول بیمه پایه است و امسال به ویژه در مورد دندانپزشکی تغییرات مهمی در دستور کار قرار دارد.

وی افزد: برای دندانپزشکی بسته‌ای تعریف کرده‌ایم که در راستای پیشگیری از آسیب و بهداشت دهان و دندان است، چرا که خدمات دندانپزشکی که هم اکنون تحت پوشش بیمه قرار دارند مورد استقبال دندان پزشکان نیستند و آنها چندان تمایلی به عقد قرارداد ندارند.

به گفته وی، بسته بیمه پایه دندانپزشکی به گونه‌ای تعریف شده است که در راستای پیشگیری آسیب و بهداشت دهان و درمان بوده و مربوط به سنین مختلف است تا بتوان در این مورد استقبال دندان پزشکان را برای عقد قرارداد ایجاد کرد.

پیش از این قرار بود تعرفه درمان اعتیاد و نیز تعرفه‌های پرستاری برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن در دستور کار شورای عالی بیمه باشند، اما این موراد در دستورات شورا دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha