دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 79722

سلامت نیوز : معاون گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس چشمی از طریق هوا، استفاده از وسایل مشترک و دست دادن به سایر افراد منتقل می‌شود.

دکتر محمداعتضاد رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: ویروس چشمی در ملتحمه چشم ایجاد التهاب می‌کند و از جمله ویروس‌های منجر به سرماخوردگی و آنفلوانزاست.

وی درخصوص علایم افراد مبتلا به ویروس چشمی عنوان کرد: فرد مبتلا به این ویروس با التهاب چشم، ترشح مخاطی و چرکی، ترس از نور و پرخونی ملتحمه چشم مواجه است.

اعتضاد رضوی با بیان اینکه در موارد خاص این ویروس منجر به ایجاد ضایعات و خراش در سطح قرنیه می‌شود، خاطرنشان کرد: این ویروس منجر به کاهش دید و در نتیجه ایجاد لک‌هایی در سطح قرنیه می‌شود که ممکن است درمان آن یک سال به طول انجامد.

این متخصص گلوکوپلاستی و استرابیسم اذعان کرد: این بیماری خود محدوده شونده است که با رعایت بهداشت فردی و شستشوی چشم با آب جوشیده سرد طی یک یا دو هفته بهبود می‌یابد.

وی در خصوص جلوگیری از بروز این ویروس اظهار کرد: مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از بروز ویروس چشمی، پرهیز از تماس با فرد مبتلا و عدم استفاده از وسایل مشترک است.

اعتضاد رضوی با بیان اینکه این بیماری در مرحله حاد اولیه با تولید زیاد ویروس همراه است، توصیه کرد: بهتر است افراد به خصوص کودکان با این بیماران تماس نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha