سلامت نیوز : دبیر اجرایی سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران ضمن اعلام خبر برگزاری این کنگره از تاریخ 30 مهر تا سوم آبان ماه گفت: در این کنگره جدیدترین یافته‌ها و نتایج حاصل از تحقیقات داخل و خارج از کشور به اطلاع روانپزشکان و سایر حوزه‌های مرتبط رسانده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر غلامرضا حاجتی در توضیح جزئیات برگزاری این کنگره گفت: کنگره امسال به مدت 4 روز و در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره پیش رو با موضوع "طب روان‌تنی" برگزار می‌شود، گفت: این کنگره هر سال با حضور روانپزشکان شهرها و دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود و حدود هزار نفر از روانپزشکان در این کنگره شرکت می‌کنند وهمکاران سایر رشته‌های تخصصی، پزشکان عمومی و روانشناسان بالینی نیز می‌توانند در این همایش با امتیاز بازآموزی شرکت نمایند.

حاجتی، درباره تعریف طب روان‌تنی گفت: این شاخه از طب بر روی وحدت ذهن و بدن وتعامل بین آنها تاکید دارد.

وی تاکید کرد: توافق عام بر این است که عوامل روانشناختی در پیدایش و یا تشدید همه بیماری‌ها نقش دارند.

دبیر اجرایی سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران محورهای اصلی کنگره را به این شرح اعلام کرد: ارزیابی‌های روانشناختی و مداخلات روانشناختی در اختلالات روان‌تنی. همچنین غربالگری و تشخیص، اختلالات خانواده و ارزیابی نقش فضاهای مجازی در اختلالات روان‌تنی و ارتقاء کیفیت زندگی بیماران انواع روان‌ درمانی‌ها و تازه‌های درمان‌های روانپزشکی در این اختلالات بخشی از 46 محور فرعی کنگره هستند.

این روانپزشک ادامه داد: ارزیابی متغیرهای دینی و فرهنگی، ارزیابی متغیرهای شغلی در علائم روان‌تنی،ارزیابی اختلالات روان‌تنی در کودکان و نوجوانان و همچنین رابطه اختلالات روان‌تنی با اعتیاد، مداخلات شناختی در اختلالات روان‌تنی، مدیریت استرس و خشم در اختلالات روان‌تنی و کاربردهای هنردرمانی و درمان‌های شناختی کوتاه مدت در اختلالات روان‌تنی از موضوعات دیگری هستند که در خلال کنگره امسال مورد بحث قرار خواهند گرفت.

حاجتی، ارتقای آگاهی، نگرش و عملکرد روانپزشکان و سایر پزشکان درگیر در این حوزه را عمده‌ترین هدف برگزاری کنگره دانست و گفت: جدیدترین یافته‌ها و نتایج حاصل از تحقیقات داخل و خارج از کشور در این حیطه به اطلاع روانپزشکان رسانده می‌گردد.

وی افزود: ازسوی تعدادی روانپزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز جهت حضور و سخنرانی در کنگره ابراز علاقمندی شده است.

علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر از سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان با شماره تلفن 88633292 و یا پایگاه اینترنتی همایش به آدرسwww.iran-psychiatrists-congress.ir مراجعه فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha