دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

چشم امید بیش از 40 میلیون نفر از شریف ترین اقشار ملت شریف ایران به اقدامات دولت تدبیر و امید درعرصه تامین اجتماعی دوخته شده است.

سلامت نیوز: چشم امید بیش از 40 میلیون نفر از شریف ترین اقشار ملت شریف ایران به اقدامات دولت تدبیر و امید درعرصه تامین اجتماعی دوخته شده است.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا امیر پور مدرس دانشگاه و مشاور دبیر کل جمعیت تولیدگرایان ایران طی یادداشتی اختصاصی برای سلامت نیوز نوشت:  با معرفی دکتر علی ربیعی توسط دکتر حسن روحانی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی چشم امید میلیونها نفر از مردم شریف و زحمتکش ایران برنامه ها و اقدامات این وزارتخانه دوخته شده است.

چرا که این وزارتخانه در زیر مجموعه خود سازمانهای معظم و بزرگ همچون سازمان تامین اجتماعی - سازمان بهزیستی کشور- سازمان بیمه سلامت ایرانیان و صندوق بیمه روستاییان و عشایر و سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ... را دارد و هر کدام از این سازمانها میلیونها نفر را تحت پوشش خدمات و فعالیت های خود دارد.

در این میان سازمان تامین اجتماعی با توجه به ابعاد کاری و جایگاه رفیع در ارکان  نظام  که خود به تنهایی هم عرض چند وزارتخانه از لحاظ بودجه و منابع مالی و انسانی و افراد تحت  پوشش  می باشد از اهمیت و حساسیت کم نظیری برخوردار است.

در هشت سال گذشته به علت تغییرات مدیریتی فراوان که تقریبا هر سال یکبار مدیر عامل سازمان تغییر کرده است و اصطحکا ک های زیاد بین مدیر عامل سازمان و وزرای کار و رفاه وقت و نیز چالش های بین سازمان و مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه و عدم داشتن برنامه های راهبردی و سیاسی کاری های مختلف فرصت سوزی های بسیاری اتفاق افتاده است و ضربه های کمر شکنی به این سازمان وارد آمده است آسیب هایی که می بایست در جای خود به صراحت و دقت مورد ارزیابی قرار گیرد تا دیگر به هر بهانه ای تکرار نگردند.
 با توجه به استقرار دولت تدبیر و امید روح تازه ای از امید و نشاط در میان جامعه شریف بیمه شدگان و بازنشستگان و کارفرمایان و تولید گران  که صاحبان واقعی و اصلی صندوق بین النسلی و مشاعی و غیر دولتی تامین اجتماعی هستند دمیده شده است.

به نظر می رسد برای این که این امید تازه کمرنگ نشود اولین اولویت وزیرپیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی تعیین تکلیف  فوری برای صندلی سعید مرتضوی است  البته با توجه به آخرین تغییرات اساسنامه سازمان تامین اجتماعی اختیار انتصاب مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به معاون اول رییس جمهور تفویض اختیار شده است حتی سرپرستی فعلی سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی به موجب این اساسنامه اصلاح شده با حکم محمد رضا رحیمی معاون اول ریس جمهور سابق انجام شده بود لذا معاون اول ریس جمهور دولت یازدهم نیز می تواند به سرعت و به منظور سرعت در کار و سر و سامان دادن به اوضاع نابسامان فعلی  و پیشگیری از توقف در روند کارها و خدمت رسانی  با هماهنگی وزیرپیشنهادی تعاون کار و رفاه واجتماعی فردی  را به مدیریت عالی سازمان منصوب نماید.

مدیرعامل آینده سازمان تامین اجتماعی می بایست به حیطه کار و خدمات و فعالیت های این سازمان احاطه و تسلط کامل داشته باشد چراکه دیگر زمانی برای آزمون و خطا وجود ندارد انتخاب یک نفر از مدیران مجرب و با سابقه در سازمان که کارنامه قابل قبول مدیریتی و مقبولیت  همه جانبه سازمانی داشته باشد به عنوان مدیر عامل   یک ضرورت انکارناپذیر در حال حاضر می باشد.

پاک دستی و سابقه شفاف مالی و اقتصادی و برخورداری از یک تیم ( گروه ) اجرایی موفق و متخصص و کارآمد  از  دیگر شاخص های مهم انتخاب مدیرارشد این سازمان است
ضمنا مدیرعامل آینده سازمان می بایست همراستا با دولت تدبیر و امید و مورد اعتماد ریس جمهور محترم و یک شخصیت علمی  با  مدارج بالای دانشگاهی و مورد احترام و قبول نخبگان و صاحب نظران و نیز دارای ارتباطات در خور فراسازمانی و تعاملات مناسب وشایسته با دیگر نهادها و سازمانهای مرتبط کاری به خصوص وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باشد  تا بتواند با تکیه بر تجربه و تخصص  و ارتباطات خود این سازمان را از سنگلاخ سخت مشکلات فراوان پیش رو عبوردهد.

چشم امید بیش از 40 میلیون نفر از شریف ترین اقشار ملت شریف ایران به اقدامات دولت تدبیر و امید درعرصه تامین اجتماعی دوخته شده است امروز مهمترین سوال در افکار عمومی خانواده بزرگ تامین اجتماعی این است که چه کسی بر صندلی سعید مرتضوی تکیه خواهد زد ؟ برای پاسخ به این سوال باید منتظر روزهای آینده بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha